شناسهٔ خبر: 68027928 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری همدان: دنبال حذف دستفروشان نیستیم

همدان- ایرنا- رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری همدان با اشاره به فعالیت پنج هزار دستفروش در اقصی نقاط این شهر گفت: دنبال حذف یا بیکار شدن دستفروشان نیستیم اما باید ساماندهی شوند.

صاحب‌خبر -

معراج عاشورلو روز یکشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار کرد: حدود سه هزار دستفروش در سطح شهر همدان فعالیت دارند، اضافه کرد: اگر دستفروشان مستقر در مکان گردشگری گنجنامه، بلوار ارم و سایر نقاط توریسم پذیر را هم اضافه کنیم این تعداد به پنج هزار نفر می‌رسند.

وی ادامه داد: بر اساس شرایط اقتصادی موجود شهرداری به دنبال بیکاری افراد در سطح جامعه نیست اما باید نظارت‌هایی نسبت به برخی از مشاغل باشد و ساماندهی شوند و سایر دستگاه‌های اجرایی نیز در نظارت بر آن‌ها مسوولیت دارند.

عاشورلو با اشاره به اینکه طبق این دستورالعمل ابلاغی شهرداری، سازمان‌های متولی در حوزه ساماندهی دستفروشان شناسایی شدند گفت: هدف اصلی این ساماندهی نیز آزادسازی معابر و فضاهای عمومی و ساماندهی پدیده دستفروشی، دوره‌گردی و بساط‌گستری است.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری همدان افزود: حمایت از تولید ایرانی، کسب‌وکارهای خانگی، فروشندگان کم‌سرمایه و زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست رویکرد اصلی ما در ساماندهی پدیده دستفروشی و عرصه محصولات به صورت سیار است.

وی ادامه داد: ایجاد بازارچه‌های دائمی مشاغل خانگی یکی از وظایف و اهدافی است که در این دستورالعمل گنجانده شده است ضمن اینکه بهداشت، نیروی انتظامی و دادگستری از جمله دستگاه‌هایی هستند که باید به کمک شهرداری بیایند چرا که شهرداری به تنهایی نمی‌تواند کاری را از پیش ببرد.

عاشورلو از اداره راه و شهرسازی خواست زمین‌هایی را در اختیار شهرداری‌ها قرار دهد تا ساماندهی دستفروشان صورت بگیرد.

وی افزود: نیاز است بازارهای روز متمرکز و دستفروشان شناسنامه‌دار شود تا محصولاتی اگر توسط آن‌ها ارائه می‌شود و مشکلاتی برای شهروندان به وجود می‌آید، قابل دسترسی باشند.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری همدان با اشاره به اینکه نیروی انتظامی همکاری خوبی با شهرداری دارد اما اعمال قانون توسط آن‌ها مهم بوده و بازدارندگی قوی خواهد بود گفت: نیروی انتظامی می‌تواند در ساماندهی وانت‌بارهای سطح شهر ورود جدی‌تری داشته باشد.

نظر شما