شناسهٔ خبر: 68027728 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

معاون پارلمانی پزشکیان از تبریز آمد/ معاون جدید رئیس جمهور کیست و ماجرای بازداشت او چه بود؟

امروز رئیس جمهور در حکمی شهرام دبیری اسکویی، را به عنوان معاون پارلمانی خود منصوب کرد در سوابق شهرام دبیری حضور در حرفه پزشکی، باشگاه داری فوتبال و فوتسال، عضویت در چند دوره شورای شهر و ریاست شورای شهر تبریز به چشم می خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ امروز رئیس جمهور در حکمی شهرام دبیری اسکویی، را به عنوان معاون پارلمانی خود منصوب کرد(اینجا)  در سوابق شهرام دبیری حضور در حرفه پزشکی، باشگاه داری فوتبال و فوتسال، عضویت در چند دوره  شورای شهر و ریاست شورای شهر تبریز به چشم می خورد. 

دیده بان ایران؛ در گزارشی سوابق معاون پارلمانی جدید رئیس جمهور را بررسی کرده است. 

دبیری سیاست مدار

شهرام دبیری عضو شورای شهر تبریز در دوره های سوم، چهارم و پنجم بوده و در سال های  ۱۳۹۱ تا سال ۱۳۹۶ از سوی اعضای شورای شهر تبریز، به عنوان رئیس این شورا برگزیده شده‌ بود.

 او در ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ با اتهامات مالی توسط اطلاعات سپاه بازداشت شد.جزییات بیشتری درباره اتهامات مالی وی منتشر نشده و درنهایت او از این اتهامات مبرا شد و در دوره ششم تایید صلاحیت شد و در حال حاضر رئیس شورای استان آذربایجان شرقی  و نماینده این استان در شورای عالی استان ها است.

دبیری، اولین دبیر کل حزب رفاه و سلامت آذربایجان شرقی است.

دبیری فوتبالیست

او همچنین مدیر و مؤسس باشگاه فرهنگی ورزشی دبیری تبریز، تیم فوتسال، مدرسه فوتبال و دارد و  و بیمارستان ولیعصر تبریز است.باشگاه فوتسال دبیری تبریز در سال ۱۳۷۷ توسط وی تأسیس شد.

 

شهرام دبیری پس از اخذ دکترای پزشکی از دانشگاه تبریز، به عنوان یکی از اولین دانشجویان کشور، دوره تخصصی پزشکی هسته‌ای را در دانشگاه تهران طی کرد و سپس برای طی دوره تکمیلی راهی کشور ژاپن شد. در سال ۱۹۹۱ نیز برای دوره تخصصی محافظت در برابر پرتوهای هسته‌ای از طرف سازمان انرژی اتمی ایران به کشور شوروی سابق اعزام می‌شود.

دکتر شهرام دبیری از سال ۱۳۶۸ به عنوان استادیار به عضویت هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز درآمد. وی در حال حاضر دارای عنوان استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تبریز و مدیر گروه پزشکی هسته‌ای این دانشگاه است.

دبیری همچنین سه سال مسئولیت مدیریت باشگاه فوتبال ماشین‌سازی تبریز را قبول کرد. بعد از انصراف شرکت ماشین‌سازی از تیمداری، تیم فوتبال این باشگاه در آستانه انحلال بود که دبیری مسئولیت این تیم را قبول کرد و این تیم با نام «ماشین‌سازی دبیری» سه سال در رقابت‌های لیگ دسته دو و دسته یک کشور حضور داشت.

 

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما