شناسهٔ خبر: 68027584 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هوای گرم پدیده غالب جوی قزوین تا پایان هفته

قزوین - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین از ادامه استقرار پدیده هوای گرم در هفته جاری در این استان خبر داد و گفت: وضعیت جوی در سطح منطقه پایدار و روند افزایش دما نیز ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

مریم بهروزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، خروجی مدل ها بیانگر آن است که رفته رفته در هفته جاری شاهد روند افزایش دما در سطح منطقه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه امشب نیز وزش بادهای خنک شمالی را در سطح استان نظاره گر خواهیم بود، افزود: از فردا /دوشنبه/ به تدریج با جنوبی شدن جریانات، شاهد استقرار هوای گرم هستیم.

به گفته این کارشناس هواشناسی، برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری با توجه به استقرار هوای گرم، بیشینه دما در قالب مناطق استان به آستانه ۴۰ و حتی بالاتر از آن هم خواهد رسید.

وی اضافه کرد: از این رو به افراد مسن و اشخاصی که زمینه بیماری های قلبی و عروقی را دارند توصیه می شود در ساعات روز از هرگونه تردد غیرضروری در فضاهای باز خودداری کنند.

بهروزی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته آوج با ۱۳ و آبیک با ۳۸ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۸ تا ۳۸ درجه سانتیگراد بالای صفر بود.

نظر شما