شناسهٔ خبر: 68026427 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان:

پیشرفت‌های بزرگ از دل حرکت در مرزهای دانش‌ روز می‌آید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک نهاد برآمده از متن اصلی انقلاب اسلامی نام برد.

صاحب‌خبر -

دکتر کامران قدس در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با تبریک ۱۶ مرداد ماه، سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: با تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی به فرمان امام راحل و تاسیس جهاد دانشگاهی از سوی این ستاد در سال‌های ابتدایی انقلاب، ضمن ایجاد آمادگی فکری و مکتبی در بدنه جوان انقلابی، بسترهای لازم برای اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها به‌تدریج فراهم شد.

وی با بیان اینکه ایجاد نهادهای انقلابی مانند جهاد دانشگاهی در آن سال‌ها، سرآغازی بر اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها و ورود انقلاب به ساحت علم و دانش بود، ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) با نهادسازی‌های ابتدای انقلاب، زمینه‌های خوداتکایی را در انقلاب نوپای اسلامی بنا نهاد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان سمنان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی یکی از نهادهای موفق ایجادشده در دوران پسا انقلاب اسلامی است، گفت: جهاد دانشگاهی با بهره‌گیری از نیروهای جوان و انقلابی به تربیت نسلی از جوانان مومن به انقلاب و راه امام پرداخت، نسلی که در سال‌های بعد منشأ خدمات زیادی در نهادهای مختلف شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از جهاد دانشگاهی به‌عنوان نهادی پیشگام در تولید علم و دانش نام برد و ادامه داد: با بسترسازی‌های انجام‌شده در سال‌های آغازین انقلاب حقیقتاً این نهاد انقلابی در توسعه علم و فناوری و گسترش مرزهای دانش موفق عمل کرد.

وی راه‌اندازی پژوهشگاه‌های موفقی مانند رویان و ابن سینا را نمودی از موفقیت‌های جهاد دانشگاهی در دوران بلوغ این نهاد انقلابی ارزیابی کرد و گفت: مهمترین و شاخص‌ترین عامل موفقیت چه در جهاد دانشگاهی و چه در دیگر نهادهای موفق بعد از انقلاب، توجه ویژه به مدیریت جهادی و توانمندی‌های داخلی بود.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در اجرای نقشه جامع علمی کشور نقش ویژه داشته است، ادامه داد: توفیق‌های پژوهشگران جهاد دانشگاهی در حوزه سلول‌های بنیادی و شبیه‌سازی نمود روشنی از حرکت در مرزهای دانش از سوی این نهاد است.

قدس با تقدیر از خدمات جهاد دانشگاهی در سطح ملی و استانی، از آمادگی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان برای همکاری و همراهی بیشتر با این نهاد انقلابی خبر داد.

وی بر لزوم کاربردی‌سازی پژوهش‌ها در کشور تاکید کرد و از نهادهای پژوهشی کشور و از جمله جهاد دانشگاهی خواست که فعالیت‌های پژوهشی خود را به سمت نیازهای کشور سوق دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه پیشرفت‌های بزرگ از دل پژوهش‌های کاربردی و حرکت در مرزهای دانش‌ روز دنیا می‌آید، گفت: ورود به پژوهش‌های کاربردی اهمیت راهبردی دارد و می‌تواند زمینه‌ساز برداشتن گام‌های بلند در مسیر توسعه باشد.

این پزشک فوق‌ تخصص قلب و عروق با اشاره به موفقیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی استان در سال‌های اخیر، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان آمادگی دارد از ظرفیت و توان دیگر دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی استان بهره بگیرد.

وی با اشاره به خیز بلند انقلاب اسلامی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب، اظهار کرد: بدون تردید شاه‌بیت بیانیه گام دوم توجه ویژه به حوزه دانش و نقش استعدادهای جوان در تمدن‌سازی نوین اسلامی است. بنابراین همه مراکز علمی و دانشگاهی باید در چله دوم انقلاب بیش از پیش به این مهم توجه کنند.

انتهای پیام

نظر شما