شناسهٔ خبر: 68026097 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رکورد کم‌نظیر خرید تضمینی گندم در استان سمنان؛

حدود ۹۰ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، از تحویل حدود ۹۰ هزار تن گندم توسط کشاورزان به مراکز خرید تضمینی گندم در این استان خبر داد و گفت: بر این اساس، امسال شاهد ثبت رکورد ‌کم‌نظیر خرید تضمینی گندم در استان سمنان بوده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  استان سمنان، افشین مشیری در این خصوص با اشاره به هدف‌گذاری خرید تضمینی ۸۰ هزار تن گندم در استان سمنان برای سال ۱۴۰۳ اظهار داشت: میزان خرید تضمینی گندم بسیار بالاتر از میزان هدف‌گذاری در استان سمنان اتفاق افتاده و این به دلیل تلاش‌های صورت گرفته در مجموعه مدیریت‌های جهاد کشاورزی در شهرستان‌های استان سمنان و استقبال کشاورزان از طرح خرید تضمینی است.

وی با اشاره به میزان خرید تضمینی گندم در استان سمنان مربوط به سال گذشته افزود: در سال ۱۴۰۲ مجموع خرید تضمینی گندم در استان سمنان ۷۵ هزار و ۹۵۹ تن بود و امسال شاهد افزایش چشمگیر خرید تضمینی گندم در استان بوده‌ایم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: میزان خرید تضمینی گندم در استان سمنان همان میزان تولید این محصول استراتژیک در این استان نبوده و میزان تولید به‌مراتب بالاتر است و حتی به بیش از ۱۱۰ هزار تن نیز می‌رسد و دولت مازاد گندم تولیدی از سوی کشاورزان را خریداری می‌کند.

مشیری با اشاره به کاهش بارندگی‌ها و خشک‌سالی پیاپی در مرکز و غرب استان سمنان خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش آورد آبی حبله رود که بهار امسال اتفاق افتاد، اما میزان تولید گندم در شهرستان‌های گرمسار و آرادان، نه‌تنها نسبت به سال قبل کاهش نداشت، بلکه شاهد افزایش جزئی در تولید این محصول در غرب استان سمنان نیز بوده‌ایم.

وی عنوان کرد: بیشتر تولید و خرید تضمینی گندم استان سمنان مربوط به میامی بوده و می‌توان گفت که بیش از نیمی از تولید گندم این استان مربوط به شهرستان میامی به‌عنوان قطب کشاورزی استان سمنان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای این استان را نیز در این افزایش تولید بسیار مؤثر عنوان کرد و گفت: در تعداد اندکی از مراکز خرید تضمینی گندم در استان سمنان همچنان تحویل گندم کشاورزان شرق این استان انجام می‌شود.

46

نظر شما