شناسهٔ خبر: 68026088 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مدیر کل کانون پرورش فکری استان گلستان :

برگزاری اولین اردوی ادبی «قاف» به میزبانی استان گلستان

الهه غیناقی مدیرکل کانون پرورش فکری استان گلستان از برگزاری اولین اردوی ادبی کشور به میزبانی استان گلستان در شهرستان علی آباد کتول در تاریخ ۲۲ تا ۲۶ مرداد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جوان آنلاین : الهه غیناقی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گلستان  در نشست رسانه‌ای رویداد کشوری «قاف»، باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان که با حضور مجتبی حاذق مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون کشور، برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته خبرنگار و سالگرد شهید صارمی اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۱۸ مرکز در سطح استان گلستان دارد که از این تعداد سه مرکز در شهر گرگان، دو مرکز در گنبدکاووس، یک مرکز در شهر دلند و یک مرکز نیز در مابقی شهرستان‌های گلستان قرار دارد.

وی بیان کرد: تا پیش از این تنها دو مرکز در شهرهای گرگان و گنبدکاووس به صورت دو شیفت فعالیت می‌کردند و مابقی مراکز تک شیفت بودند که به منظور بهره‌مندی بیشتر کودکان مراکز دو شیفت به صورت سه شیفته و اکثر مراکز تک شیفت به صورت دو شیفته فعال شدند.

غیناقی از رشد پنج برابری اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گلستان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۲۱ هزار نفر عضو کانون کودکان و نوجوانان گلستان هستند و بیش از ۲۴۰ هزار جلد کتاب در مراکز کانون فرهنگی کودکان و نوجوانان داریم.

مجتبی حاذق مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون کشور نیز  با اشاره به اینکه ماموریت ذاتی کانون استعدادیابی و استعدادپروری است، گفت: کانون پرورش فکری در سال های گذشته به سمت جشنواره محوری رفته بود اما تلاش کردیم تا رویکرد کانون را به سمت استعدادپروری تغییر دهیم.

اولین اردوی ادبی کشور به میزبانی استان گلستان در شهرستان علی آباد کتول در تاریخ ۲۲ تا ۲۶ مرداد برگزار میگردد. دراین رویداد ۱۲۰ نوجوان شاعر و نویسنده که از بهترین‌های استان خود هستند با هم رقابت می کنند.

نظر شما