شناسهٔ خبر: 68026084 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اجرای ۱۳۰ طرح عمرانی در شهرستان قرچک

قرچک- ایرنا- شهردار قرچک گفت: با اجرای ۱۳۰ عنوان طرح عمرانی که در بودجه سال ۱۴۰۳ پیش بینی شده، این شهر در مسیر پیشرفت و توسعه همه جانبه قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محسن خرمی‌شریف در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قرچک یکی از شهرهای مهم جنوب‌شرق استان تهران است که به دلیل نزدیکی به پایتخت قرار گرفتن در ورودی سه شهرستان قرچک، ورامین و پیشوا، از اهمیت ویژه‌ای در حوزه‌های مختلف برخوردار است.

اجرای ۱۳۰ طرح عمرانی در شهرستان قرچک

وی افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری قرچک به عنوان یکی از پویاترین بودجه‌های سال‌های اخیر با ۱۵ هزار میلیارد ریال پیش بینی به تصویب رسیده که در آن ۱۳۰ عنوان برنامه پیش بینی شده که تا پایان تیرماه امسال ، بیش از ۹۰ درصد از تمامی ردیف‌های طرح‌های پیش بینی شده در بودجه تعیین تکلیف شده است.

وی گفت:تاکنون، ۹۷ درصد از پروژه‌های عمرانی شهرداری قرچک در سال جاری تعیین تکلیف شده و هم اکنون ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیارد ریال متمم بودجه تعریف شده است.

خرمی شریف افزود: هم اکنون ۸۰ طرح عمرانی بر اساس پیش بینی صورت گرفته در بودجه سال ۱۴۰۳ همزمان در حال اجرای است که تمامی این طرح ها از اواخر اسفندماه سال گذشته و ابتدای امسال آغاز شده و اغلب آن‌ها در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

اجرای ۱۳۰ طرح عمرانی در شهرستان قرچک

وی از احداث دو زمین چمن مصنوعی، بوستان ۶ هزار مترمربعی و سرانه محله در منطقه پوئینک به عنوان منطقه هدف بازآفرینی شهری، تخریب و بازسازی ساختمان مرکزی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، احداث سوله ورزشی یکهزار نفری با برخورداری از امکانات و تجهیزات به روز برای ورزش فوتسال، کشتی، ورزش‌های رزمی و بدنسازی و احداث دروازه ولایت به عنوان بخشی از طرح‌های در دست اقدام شهرداری قرچک یاد کرد.

شهردار قرچک گفت: احداث نخستین پارک تفریحی ویژه کودکان با استفاده از تجهیزات تخصصی سنین کودکی، اجرای طرح پیاده راه سازی خیابان محمدآباد به عنوان مهمترین بخش تجاری شهرستان قرچک به طول یک کیلومتر، احداث میدان نماز به عنوان ورودی شهرستان قرچک، تکمیل کمربندی جنوبی، تکمیل فاز دوم کمربندی شمالی از میدان فردیس تا امامزاده بی بی زبیده و احداث پل شهید حیدری به منظور تکمیل کمربندی شمالی از دیگر طرح‌های در دست اجرای شهرداری قرچک است که تا هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

اجرای ۱۳۰ طرح عمرانی در شهرستان قرچکوی تصریح کرد: احداث فاز تکمیلی بوستان خانواده به مساحت ۵ هکتار با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال و احداث کارخانه آسفالت شهرداری قرچک به عنوان یکی از مهمترین منابع درآمد پایدار و تکمیل کننده طرح‌های آسفالت معابر با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های مهم شهرداری است که در دست اقدام بوده و تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد:یکی از مهمترین اقدامات شهرداری قرچک در سال جاری، احداث بوستان بزرگ جوان در مرکز شهر پس از از توافق با کارخانه‌های ایتالران و سفالران است که در این بوستان، طرح‌های مهمی از جمله استادیوم ورزشی چندهزار نفره، سالن‌های تیراندازی، اسکی روی یخ، کشتی و ... است که تا کنون ۷۰ درصد از طراحی آن توسط مشاورین انجام شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

اجرای ۱۳۰ طرح عمرانی در شهرستان قرچکخرمی شریف افزود: مجموعه مدیریت شهری، علاوه بر فعالیت‌های عمرانی، در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز اقدامات موثری انجام داده است که از جمله می‌توان به احداث ۳۳ فضای ورزشی، زمین چمن مصنوعی، سالن چند منظوره بانوان، پیست دوچرخه سواری، سالن بسکتبال، والیبال و ... اشاره کرد.

وی گفت: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۷ هزار نفر به صورت مستمر از فضاهای ورزشی شهرداری قرچک استفاده کرده‌اند.

وی از برگزاری المپیادهای ورزشی شهرداری در تابستان هر سال به عنوان یکی از مهمترین راه‌های توسعه ورزش همگانی بین خانواده‌های قرچکی یاد کرد و افزود: در تابستان امسال بیش از ۶ هزار نفر برای شرکت در مسابقات مختلف ورزشی که اغلب به صورت خانوادگی برگزار می‌شود ثبت نام کرده اند و تعداد زیادی از ورزشکاران سایر شهرستان‌های استان تهران نیز در این المپیاد شرکت کرده‌اند.

شهردار قرچک گفت: هم اکنون ۸ سرای محله فعال در مناطق مختلف قرچک فعالیت می‌کنند که امسال، بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از جمله دانش‌آموزان در ۱۲ رشته مختلف علمی و هنری ارائه شده در این سراهای محله مشغول آموزش هستند.

وی افزود: با توجه به این که قرچک، پیشانی ورودی شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران محسوب می‌شود، روزانه ۱۳۰ هزار خودرو وارد این شهر می‌شود بنابراین، توجه به حوزه ترافیک و حمل و نقل، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی اظهار داشت: به منظور کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای، علاوه بر اصلاح هندسی و بازگشایی معابر، ۲۷ دستگاه دوربین ثبت تخلفات در معابر اصلی نصب شده که این اقدام موجب کاهش ۷۰ درصدی جرائم و حوادث در معابر شهر قرچک شده است.

قرچک، شهرستانی تک بخشی از است که با یک شهر و بیش از ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما