شناسهٔ خبر: 68025175 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایرنا؛

ضربه به عاملان ترور شهید هنیه دستورکار سرویس‌های اطلاعاتی مقاومت باشد 

تهران-ایرنا- کارشناس مسائل منطقه گفت: ضربه وارد کردن به افراد مشخصی از سرویس موساد در کشورهای مختلف دنیا می‌تواند یکی از دستورکارهای سرویس‌های اطلاعاتی محور مقاومت در قالب پاسخ به ترور شهید هنیه باشد.

صاحب‌خبر -

اصغر زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا در خصوص اهداف ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین حماس در تهران اظهارداشت: با گذشت بیش از ۱۰ ماه از عملیات طوفان الاقصی و شکست رژیم صهیونیستی در ابعاد مختلف میدانی، سخت‌افزاری و همچنین عرصه‌های نرم‌افزاری چون افکار عمومی، دیپلماسی و حتی در موضوعاتی چون اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شرایط بسیار سختی بر این رژیم تحمیل شده است.

وی گفت: بی ثباتی، ناامنی، مهاجرت معکوس، عدم ورود گردشگران خارجی، وضعیت اقتصادی نامناسب، عدم سرمایه‌گذاری خارجی و موضوعاتی از این دست از جمله مشکلات و بحران‌های داخلی است که رژیم صهیونیستی امروز با آنها دست و پنجه نرم می‌کند.

این کارشناس مسائل منطقه افزود: اختلافاتی که میان سران فاسد کابینه نتانیاهو در ماه‌های اخیر ایجاد شده نیز از دیگر مسائلی است که رژیم صهیونیستی را دچار استیصال و سردرگمی کرده است. جنایات گسترده رژیم صهیونیستی در ۱۰ ماهه اخیر آنها را به چهره‌ای منفور در سطح جهان تبدیل کرده به گونه‌ای که هر روز ما شاهد تجمعات عظیم مردم در شهرهای اروپایی آمریکایی و دیگر نقاط جهان هستیم.

زارعی بیان کرد: در ابعاد بین المللی هم شکل‌گیری گفتمان قدرتمندی که تا قبل از طوفان الاقصی محدود به چند تا کشور مسلمان منطقه در غرب آسیا می‌شد امروز این گفتمان به یکی گفتمان قدرتمند جهانی تبدیل شده و اگر تا پیش از طوفان الاقصی کسی جرات یر سوال بردن هولوکاست و اسطوره‌های رژیم جعلی صهیونیستی و یهود را نداشت امروز شاهد هستیم که گفتمان حمایت از فلسطین و مظلومیت آنها و تلاش برای آزادی مردم فلسطین به یک مطالبه جدی در افکار عمومی مردم غرب و سرزمین‌های غیر اسلامی شده است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در برابر افکار عمومی جهانی امروز کاملاً شکست خورده و در انزوا قرار گرفته است، تصریح کرد: در مواجهه رژیم صهیونیستی با جبهه مقاومت در عرصه سخت‌افزاری هم امروز شاهد هستیم که هم در جبهه شمالی و هم در جبهه جنوبی سرزمین‌های اشغالی، این رژیم با مقاومت حزب الله لبنان، مقاومت انصارالله یمن و گروه‌های مقاومت عراقی و سوری در حال مبارزه است.

این کارشناس مسائل منطقه گفت: این رژیم کاملا در خشکی منزوی شده و در دریا هم هیچ کانی برای ورود شناورهایی که به سمت سواحل سرزمین‌های اشغالی در حرکت هستند وجود ندارد و کاملاً بندرگاه‌های این رژیم جعلی از حیز انتفاع ساقط شده است.

زارعی ادامه داد: با توجه به شکست رژیم در عرصه‌های سخت‌افزاری در مقابله با جبهه مقاومت، هزینه‌های زیادی بابت شکست و ناکامی ماه‌های اخیر رژیم صهیونیستی به مقامات این رژیم تحمیل شده است. به وضوح مشخص است که این رژیم نمی‌تواند ثبات و امنیت شهروندان خود را تامین کند و تا به امروز هم نتوانسته اهداف سه‌گانه‌ای را که در قبال نوار غزه در ابتدای عملیات طوفان الاقصی مطرح کرده را محقق کند.

وی بیان کرد: استمرار این جنگ فرسایشی هزینه‌های سنگینی را به لحاظ موضوعات تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی و حامیان آن از جمله آمریکا و برخی کشورهای غربی تحمیل کرده است. در سفر چند روز قبل نتانیاهو به آمریکا و سخنرانی مضحک و سرتاپا دروغی که در کنگره آن کشور ایراد کرد، دیدیم که سردمداران آمریکا هم به تشویق و حمایت از صحبت‌های تماماً فریبکارانه و دروغ نتانیاهو پرداختند.

این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: رایزنی‌ها و سخنرانی انجام شده توسط نتانیاهو در آمریکا همگی در راستای به دست آوردن حمایت و چراغ سبز آمریکا برای انجام عملیات گسترده علیه حزب الله لبنان بود، اما به دلیل ابعاد بسیار خطرناکی که می‌توانست به همراه داشته باشد این مجوز از طرف آمریکا صادر نشد. بنابراین رژیم صهیونیستی مجبور شده به اقدامات تروریستی و حذف فیزیکی رهبران مقاومت بپردازد.

زارعی بیان داشت: ترورهای صورت گرفته در لبنان و تهران که منجر به شهادت رسیدن دو تن از فرماندهان جبهه مقاومت در منطقه شد، می‌تواند زمینه گسترش تنش در منطقه را فراهم آورد و آثار و تبعات منفی زیادی را برای رژیم صهیونیستی به دنبال داشته باشد.

وی ادامه دارد: دو سناریو در خصوص پاسخ‌های احتمالی جمهوری اسلامی ایران را به ترور اسماعیل حنیه وجود دارد یکی اینکه با عملیاتی همچون عملیات وعده صادق اما با سطح هماهنگی بسیار دقیق‌تر و با همکاری نیروهای مقاومت در منطقه، می‌توان اقدامی همزمان و البته بسیار پرهزینه را علیه رژیم صهیونیستی برنامه‌ریزی کرد.

این کارشناس مسائل منطقه بیان داشت: نکته دیگری که می‌تواند در پاسخ به این اقدام تروریستی صورت بگیرد استفاده از تاکتیک‌های عملیاتی و اطلاعاتی علیه مسببان آمران و عاملان اقدام تروریستی اخیر در تهران است. ضربه وارد کردن به افراد مشخصی از سرویس موساد در کشورهای مختلف دنیا می‌تواند یکی از دستورکارهای سرویس‌های اطلاعاتی محور مقاومت باشد.

زارعی در پایان خاطرنشان کرد: موضوعی که باید در تحلیل‌ها به آن دقت کرد این است که اگر رژیم صهیونیستی و حامیان غربی و به خصوص آمریکا از ترورهای پیشین خود نسبت به سردار حاج قاسم سلیمانی سردار ابومهدی المهندس و برخی دیگر از ترورهایی که در سوریه و دیگر کشورهای محور مقاومت انجام داده‌اند سودی به دست آوردند از ترور اسماعیل هنیه همه منتفع می‌شوند.

نظر شما