شناسهٔ خبر: 68024826 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نزاع در اردبیل کاهش یافت

اردبیل - ایرنا - روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان اردبیل اعلام کرد: طی سه ماهه اول امسال سه هزار و ۶۳۰ نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به ادارات پزشکی قانونی این استان مراجعه کردند که این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال هفت درصد کاهش نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، بر اساس اعلام روز یکشنبه اداره کل پزشکی قانونی استان اردبیل ، در این مدت از کل مراجعان ۲ هزار و ۶۸۹ نفر مرد و ۹۴۱ نفر زن بودند.

طبق آمار اعلامی واحد آمار اداره کل پزشکی قانونی استان اردبیل ، در فروردین ماه امسال آمار مراجعان نزاع با حدود ۲۰ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به حدود هزار و ۱۱۴ نفر رسیده است که از این تعداد ۸۶۱ نفر مرد و ۲۵۳ نفر زن هستند.

برای معاینات نزاع معرفی نامه از مراجع قضایی یا انتظامی، ارائه کد ملی فرد معاینه شونده و پرداخت تعرفه مصوب از سوی قوه قضاییه الزامی است و پس از ارائه مدارک در واحد پذیرش معاینات و تهیه تصویر جهت احراز هویت از مصدوم ، برای فرد تشکیل پرونده شده و معاینه و بررسی صدمات به پزشک مستقر در مرکز ارجاع داده می‌شود.

بر اساس آمار ، بیشترین فراونی وقوع جرم در استان اردبیل مربوط به نزاع و درگیری خیابانی است.

خشونت به عنوان یک عامل ناپسند در رفتارهای اجتماعی هرسال تعداد زیادی را در استان اردبیل را به دادگستری می‌کشاند.

این تعداد بر اثر رفتارها و برخوردهای نادرست و خشونت‌آمیز در مناسباتشان با دیگران در مکان‌های مختلف از خانواده گرفته تا فضاهای کسب و کار ، معابر ، آموزشگاه‌ها و نظایر آن کارشان به نزاع و درگیری‌های انفرادی و یا گروهی کشیده می‌شود.

نظر شما