شناسهٔ خبر: 68024189 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

پرسپولیس هنوز ورزشگاه خانگی‌اش را نمی‌شناسد

در شرایطی که فاصله چندانی با شروع فصل لیگ برتر نداریم معضل ورزشگاه‌ها همچنان برقرار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس به عنوان قهرمان لیگ برتر روز پنجشنبه 26 مرداد ماه در هفته اول لیگ برتر به مصاف ذوب‌آهن خواهد رفت.
این بازی قرار است به میزبانی پرسپولیس در تهران برگزار شود اما هنوز مشخص نیست این تیم در کدام ورزشگاه از حریف خود میزبانی خواهند کرد.
مشکلات متعدد ورزشگاه تختی که بعید است در فاصله باقی‌مانده تا هفته نخست لیگ برتر رفع و رجوع شود مدیران باشگاه پرسپولیس را به صرافت انداخته تا به دنبال برگزاری مسابقه نخست خود در ورزشگاهی غیر از استادیوم تختی تهران  باشند.
این ورزشگاه جدا از زمین چمن ناهموار مشکلات عمده دیگری از جمله نداشتن گیت ورودی الکترونیکی تماشاگران، نداشتن گیت مخصوص تماشاگران خانم، جایگاه خبرنگاران بسیار ناامن، عدم وجود راهروی جداگانه برای تیم‌های میزبان و میهمان و نور غیراستاندارد مواجه است اما فعلا با تمام این مشکلات جایگزینی ندارد.

2062697

برخلاف اخبار قبلی پرسپولیس دوست نداد از تهران خارج شود و خبری از حضور در شهرستان‌های دیگر برای برگزاری نخستین بازی فصل نیست اما مدیران این باشگاه هنوز نمی‌دانند باید در کدام ورزشگاه از ذوب آهن میزبان کنند.
طی چند روز گذشته شایعاتی درباره برگزاری بازی پرسپولیس – ذوب آهن در ورزشگاه شهدای شهر قدس مطرح شد که ظاهرا این ورزشگاه هم از استانداردهای لازم برای برگزاری این مسابقه برخوردار نیست.
از سوی دیگر بحث میزبانی در ورزشگاه شهید کاظمی نیز منتفی است.جدا از مشکلات مربوط به حضور تماشاگران که شورای تامین قطعا با آن مخالفت می‌کند حتی اگر فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مجوز برگزاری مسابقه رسمی در این ورزشگاه بدون حضور تماشاگران را بدهند باشگاه پرسپولیس نمی‌خواهد در غایب تماشاگرانش از حریف میزبانی کند.

مدیران باشگاه پرسپولیس معتقدند در هفته‌های نخست کسب نتایج مثیت بسیار اهمیت دارد و حضور تماشاگران و هواداران می‌تواند در بازی‌هایی که پرسپولیس میزبان مسابقه است به کسب سه امتیاز کمک کند که با این حساب بحث میزبانی بدون حضور تماشاگر هم منتفی است.

این مسئله در مورد ورزشگاه دستگردی اکباتان هم مصداق دارد و با اینکه این ورزشگاه زمین چمن بسیار باکیفیتی دارد و از بیشتر استانداردها نیز برخوردار است اما قابلیت حضور تماشاگران را ندارد.

2060865

درحالی بلاتکلیفی پرسپولیس برای میزبانی در شروع فصل تازه به مهم‌ترین معضل فعلی این باشگاه تبدیل شده که این تیم بعد از بازی هفته دوم در تبریز مقابل تراکتور باید در هفته سوم رقابت‌ها و در تاریخ 9 شهریورماه نیز از فولاد خوزستان میزبانی کند.
بعد از تعطیلی مسابقات و برگزاری بازی‌های تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی ، پرسپولیس وارد فصل تازه لیگ نخبگان آسیا خواهد شد و چنانچه تا 26 شهریورماه شرایط ورزشگاه آزادی برای برگزاری بازی مهیا نشده و پرسپولیس در نخستین بازی آسیایی خود نیز میزبان باشد مشکلاتی جدی برای تعیین ورزشگاه جایگزین خواهد داشت.

نظر شما