شناسهٔ خبر: 68023668 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کودکان بوشهری به پویش کشوری "دست سازه‌های حسینی" پیوستند

بوشهر-ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: کودکان بوشهری و مجموعه ستادی این اداره کل به دومین پویش کشوری "دست سازه‌های حسینی" پیوستند.

صاحب‌خبر -

«سمیه رسولی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: پویش «دست سازه های حسینی»، ساخت انواع کاردستی با مواد مختلف توسط کودکان و نوجوانان، مربیان، پدران و مادران و علاقمندان به اباعبدالله الحسین(ع) است که به هر دلیلی توفیق شرکت در پیاده روی اربعین پیدا نمی‌کنند.

وی بیان کرد: این دست سازه‌ها با مضامین عاشورایی است که به ابتکار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور از پارسال آغاز شده است.

رسولی ادامه داد: دست ساخته‌های ساخته شده پس از تجمیع به عنوان نذری به مسیر پیاده روی اربعین انتقال و بین کودکان و نوجوانان زائر اربعین حسینی تقسیم می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر تصریح کرد: کاردستی به عنوان یکی از فعالیت های اصلی کانون پرورش فکری در بخش هنری همیشه در کلیه مراکز کانون انجام می‌شود.

رسولی ادامه داد: با برنامه ریزی انجام گرفته در قالب پویش دست سازه های حسینی این رویداد همزمان با آغاز ماه محرم در یک حرکت اعتقادی کودکان و نوجوانان عضو مراکز و خانواده ها با هدایت و نظارت مربیان دست سازه‌هایی با محتوای عاشورایی ساختند.

وی افزود: دست سازه‌های کودکان و نوجوانان پس از بسته بندی با استفاده از ظرفیت موکب‌های مسیر اربعین به زائران کودک و خردسال هدیه می‌شود.

رسولی ادامه داد: اعضا کودک و نوجوان در مراکز کانون پروش فکری با این دست‌سازه‌ها علاوه بر ابراز همدلی در این باور اعتقادی، تلاش دارند تا برای زائران حس و حالی خوب رقم زده و به نوعی در این حرکت عظیم سهیم شوند.

بیشتر بخوانید

۳۲۰کارگاه برای پرکردن اوقات فراغت کودکان بوشهری پیش بینی شد

بوشهر میزبان بخش استانی جشنواره بین المللی قصه گویی شد

مدیرکل کانون استان بوشهر یادآور شد: این دست‌سازه‌ها شامل قاب‌های گچی، سنجاق سینه، گل سر، بج سینه، جا کلیدی، عروسک، ساخت خیمه‌ با تکنیک اوریگامی با موضوع و شمایل عاشورایی است.

وی اظهار کرد: در ایام عزای سرور و سالار شهیدان ۲۳ مرکز فرهنگی هنری ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با محوریت این ایام ویژه برنامه‌های متنوعی در بخش نقاشی، نوحه سرایی، نقالی، تعزیه، کتابخوانی و معرفی وقایع و ایام اجرا کردند.

نظر شما