شناسهٔ خبر: 68023626 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تخریب یک دانشگاه دیگر در غزه

فاطمه حسین‌پور

بر اساس آمار فلسطینی‌ها، رژیم صهیونیستی تاکنون ۱۱۷ مرکز آموزشی را ویران کرده، به ۳۳۲ دانشجو آسیب رسانده و ۱۰۷ استاد و محقق را به شهادت رسانده و به تازگی دانشگاهی دیگر را تخریب کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از آناتولی، پدافند غیر نظامی فلسطین در غزه به تازگی گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی، کالج دانشگاهی علوم کاربردی در "تل‌الهوا" در جنوب غربی را غزه بمباران کرد و ساختمان‌های دانشگاه را به طور کامل تخریب کرد.

محمود بازل، سخنگوی دفاع غیرنظامی در بیانیه‌ای گفت: «نیروهای اشغالگر اسرائیل که به محله تل‌الهوا نفوذ کرده‌اند، عملیات بمباران و تخریب ساختمان‌های دانشگاه را انجام دادند که منجر به تخریب کامل آن شد».

شاهدان عینی به آناتولی گفتند که صدای انفجارهای مهیبی در اطراف ساختمان دانشگاه شنیده شد و ابرهای غلیظی از دود از منطقه برخاسته بود.

از زمان آغاز جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی در غزه در ۷ اکتبر، ارتش این رژیم عمداً مؤسسات آموزشی را به ویژه در جریان حملات زمینی هدف قرار داده و منهدم کرده است.

طبق آمار دفتر رسانه‌های دولتی در غزه، اسرائیل ۱۱۷ مدرسه و دانشگاه را ویران کرده، و ۱۰۷ دانشمند، استاد دانشگاه و محقق را به شهادت رسانده است.

این رژیم جنایتکار، با نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش بس فوری است، در بحبوحه تهاجم وحشیانه خود به غزه از زمان حمله حماس در ۷ اکتبر، با محکومیت بین المللی روبرو شده است.

به گفته مقامات بهداشتی محلی، بیش از ۳۹هزار و ۵۰۰ فلسطینی از آن زمان تاکنون شهید شده اند که بیشتر آنها زن و کودک بوده و نزدیک به ۹۱ هزار و ۳۰۰ نفر مجروح شده‌اند.

انتهای پیام 

نظر شما