شناسهٔ خبر: 68023458 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خدمات‌رسانی۱۲ موکب اوقاف ایلام به زائران اربعین حسینی

ایلام - ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: ۱۲ موکب این اداره کل در مسیرهای منتهی به مرز مهران در شهرستان‌های مختلف این استان به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام "مرتضی عزیزی" روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا با بیان اینکه عمده این موکب‌ها در امامزادگان و بقاع متبرکه استان در مسیر تردد زوار فعال هستند، اظهار کرد: موکب اصلی این اداره کل در مرز مهران مستقر بوده و ۲ موکب مستقر در امامزاده جعفر(ع) شباب به عنوان ورودی حوزه شمال استان و امامزاده سید عباس(ع) دهلران به عنوان ورودی حوزه جنوب استان فعالیت خواهند داشت.

وی اظهار کرد: در این موکب‌ها روزانه ۱۰هزار پرس غذای گرم، میان وعده و صبحانه پخت و بین زائران توزیع خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام از استقرار دستگاه یخ‌ساز با تولید روزانه پنج تن یخ در مهران خبر داد و گفت: این اداره کل همچنین آماده خدمات‌دهی برای اسکان زائران حسینی است.

حجت‌الاسلام عزیزی ادامه داد: همچنین از ظرفیت تمامی اماکن مذهبی استان نظیر مساجد، حسینیه‌ها، امامزدگان و غیره برای اسکان و پذیرایی زائران اربعین در استان و به خصوص مرز مهران استفاده می‌شود.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام مواکب این اداره کل از طریق ادارات اوقاف و امور خیریه پنج استان معین شامل سمنان، گلستان، خراسان شمالی، گیلان و اصفهان به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند.

خدمات‌رسانی۱۲ موکب اوقاف ایلام به زائران اربعین حسینی

وی یادآور شد: تمامی هزینه‌های موکب‌ها از محل موقوفه‌های متناسب با نیت واقفان و همچنین افراد خیر و نیکوکار تامین خواهد شد.

حجت الاسلام عزیزی گفت: خدمات‌دهی این اداره کل از ۲۰مردادماه آغاز و تا پنج روز بعد از اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶۰ درصد زائران اربعین حسینی از مرز مهران تردد کنند.

مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق اصلی ترین و مهمترین گذرگاه زمینی اربعین محسوب می‌شود.

نظر شما