شناسهٔ خبر: 68023002 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان:

۳۷ دستگاه میدل‌باس به‌دلیل نبود قطعات متوقف شده است

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت میدل‌باس‌های خریداری شده برای این کلان‌شهر گفت: از مجموع ۵۳ دستگاه میدل‌باس خریداری شده، ۳۷ دستگاه به‌دلیل نبود قطعات متوقف شده است.

صاحب‌خبر -

داوود بحیرایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری اصفهان دو سال پیش ۱۴۶ دستگاه اتوبوس خریداری و مبالغ آن‌ها را پرداخت کرده است، اما هنوز تحویل داده نشده است.

وی افزود: به‌تازگی وزارت کشور در نامه‌ای اعلام کرده است که امکان تحویل این اتوبوس‌ها را ندارد و در صورت تمایل می‌توانیم به‌جای آن‌ها مینی‌بوس تحویل بگیریم، این در حالی است که مینی‌بوس برای جابه‌جایی شهروندان در سطح شهر کارایی لازم را ندارد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان تاکید کرد: شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان نهایت همکاری را در زمینه خدمت‌رسانی اتوبوسرانی به مردم داشته‌اند.

بحیرایی گفت: تعداد ۵۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری خریداری کرده‌ایم، اما هنوز استانداردهای آن دریافت نشده است و شرکت سازنده در تحویل اتوبوس‌ها بدقولی می‌کند، البته شنیده‌ها حاکی است استاندارد آن‌ها تا دو هفته آینده دریافت می‌شود.

وی ادامه داد: به‌زودی قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی منعقد و به خطوط اتوبوسرانی شهر تزریق می‌شود؛ نکته حائز اهمیت این است که در مجموع اگر بدقولی ۱۴۶ دستگاه اتوبوس و ۵۰ دستگاهی که قرارداد آن را آبان سال گذشته امضا کردیم، صورت نمی‌گرفت، خطوط بی‌آرتی اتوبوس‌های مورد نیاز و به تعدادی کافی را داشت و سرفاصله زمانی حرکت آن‌ها کمتر می‌شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت میدل‌باس‌های خریداری شده خاطرنشان کرد: از مجموع ۵۳ دستگاه میدل‌باس خریداری شده، ۳۷ دستگاه به‌دلیل نبود قطعات متوقف شده است؛ در این راستا تاکنون سه مرتبه به دفتر کارخانه سازنده مراجعه شده است و هر بار مسئولان شرکت سازنده اتوبوس‌ها اعلام کرده است که قطعات مربوطه خریداری شده است، اما در گمرک مانده و ترخیص نمی‌شود.

بحیرایی گفت: وقتی علت را جویا می‌شویم، اعلام می‌شود با توجه به اینکه قطعات نمونه مشابه داخلی تولید داخلی داریم، ترخیص صورت نمی‌گیرد؛ حتی وقتی برای استفاده از قطعات داخلی اقدام می‌کنیم، درمی‌یابیم که شرکت تولیدکننده تاکید دارد چنانچه قطعات غیر اصلی کارخانه روی میدل‌باس‌ها نصب شود، از گارانتی خارج می‌شود که امیدواریم هرچه زودتر مشکل رفع شود.

وی تصریح کرد: با مکاتبات و پیگیری‌های متعدد انجام شده، به‌تازگی اعلام شده که قطعات میدل‌باس‌ها از گمرک ترخیص شده است، بنابراین همچنان پیگیر هستیم تا میدل‌باس‌ها در خطوط به‌کار گرفته شود.

نظر شما