شناسهٔ خبر: 68021469 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

آذربایجان بازیگر جدید بازار گردشگری

صاحب‌خبر -
گروه بین الملل: جمهوری آذربایجان به طور سنتی گردشگران را با جذابیت‌های فرهنگی به خود جذب می‌کند. اما در سال‌های اخیر در حوزه گردشگری لوکس نیز سرمایه‌گذاری زیادی کرده است و به ویژه گردشگرانی از اروپای شرقی را به گشت و گذار در این کشور ترغیب می‌کند.
زمین گلف کوه شاه‌داغ از جمله جاذبه‌های گردشگری لوکسی است که در سال‌های اخیر در این کشور گسترش داشته است. این زمین که در این کشور عضو شوروی سابق بسیار نادر است در سال ۲۰۱۳ در دامنه کوه شاه‌داغ در ۱۶۰ کیلومتری باکو تاسیس شد. طراحی و ساخت آن را شرکت‌های آمریکایی و فرانسوی به عهده گرفتند و یک سال بعد از تاسیس، این زمین میزبان تور گلف اروپا بود.این زمین گلف زیر مجموعه یک مجتمع گردشگری تفریحاتی شامل گلف، تیراندازی، شنا، چشمه آب گرم و مرکز تندرستی است.
آذربایجان که یک بازیگر نسبتاً جدید در بازار گردشگری جهانی است، اکنون بیش از پیش در گردشگری لوکس سرمایه‌گذاری می‌کند.
به طور مثال، از تابستان ۲۰۲۴، شهروندان چینی می‌توانند تا یکسال بدون ویزا در خاک این جمهوری کوچک حضور داشته باشند. بنابر بر اعلام مسئولان گردشگری آذربایجان، ورود مسافران چینی به این کشور در نیمه اول سال ۲۰۲۴ نسبت به نیمه اول سال ۲۰۲۳ بیش از دو برابر افزایش داشته است و بیش از ۱،۲ میلیون نفر در شش ماهه نخست امسال از این کشور بازدید کردند.
اکثر گردشگران شهروندان روسیه، ترکیه، آسیای جنوبی و خاورمیانه هستند.
باکو با برگزاری رویدادهای مختلف از مسابقات فوتبال گرفته تا فرمول ۱، باکو همچنین تلاش دارد خود را به شهری محبوب برای علاقه‌مندان به ورزش تبدیل کند.
دریای خزر، رستوران‌ها و هتل‌های مجلل این شهر نیز در جذب گردشگران لوكس بی تاثیر نیست.گونای ساغلام، رئیس اتحادیه هتل‌های آذربایجان می‌گوید در حال حاضر حدود ۲۳ هتل پنج ستاره در این کشور وجود دارد.
خرید بخش مهمی از تفریحات ثروتمندان را تشکیل می‌دهد و در این زمینه باکو توانسته است مراکز خرید با برندهای لوکس عرضه کند که در آن گردشگران خارجی می‌توانند بدون پرداخت مالیات اقلام لوکس تهیه کنند.رستوران‌ها نیز در زمینه گردشگری نقش مهمی ایفا می‌کنند و گردشگران به چشیدن غذاهای محلی علاقه دارند.
رستوران آرت گاردن، واقع در شهر قدیمی باکو، انواع غذاهای ویژه را در منو دارد - خاویار خزر، خاویار سیاه، کباب گنده، بره بریان و غیره.
این رستوران تاریخی به گفته سرآشپزش ۸۰۰ سال تاریخ دارد چرا که در ساختمان یک کاروانسرا قرار دارد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما