شناسهٔ خبر: 68020496 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کرملین: کرملین:

تبادل زندانیان با آمریکا ارتباطی با مذاکرات صلح احتمالی درباره اوکراین ندارد تبادل زندانیان با آمریکا ارتباطی با مذاکرات صلح احتمالی درباره اوکراین ندارد

سخنگوی کرملین هرگونه ارتباط بین طرح تبادل زندانیان روسیه و آمریکا که روز گذشته انجام شد و مذاکرات صلح احتمالی در خصوص جنگ اوکراین را رد کرد.

صاحب‌خبر -

پس از برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر این که طرح گسترده تبادل زندانی بین روسیه و آمریکا ممکن است بخشی از مذاکرات آتش‌بس جنگ اوکراین باشد، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین هرگونه ارتباط بین این دو موضوع را رد کرد و گفت که مذاکرات احتمالی درباره اوکراین بر اساس «اصول متفاوتی» خواهد بود.

به گزارش روزنامه تلگراف، این مقام روس تاکید کرد: «اگر بخواهیم درباره اوکراین و مشکلات پیچیده‌تر بین‌المللی صحبت کنیم، اصول کاملا متفاوتی وجود خواهد داشت و کار در حالت متفاوتی انجام می‌شود». 

ترکیه روز گذشته اعلام کرد معامله بزرگ تبادل زندانیان که با میانجیگری سازمان اطلاعات ملی این کشور انجام شده، مجموعا شامل افرادی از ۷ کشور مختلف، ۲۴ بزرگسال و ۲ کودک است. گفته شده که ۱۰ زندانی از جمله دو کودک به روسیه تحویل داده شدند و در عوض ۱۳ زندانی به آلمان و ۳ زندانی به آمریکا منتقل شده‌اند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در این خصوص گفت: «از زمان جنگ سرد تاکنون تعداد مشابهی از افراد به این شکل مبادله نشده‌اند و تا آنجا که ما می‌دانیم، هرگز مبادله‌ای شامل این تعداد کشور، این تعداد شرکا و متحدان نزدیک آمریکا که با یکدیگر همکاری می‌کنند، وجود نداشته است».

مترجم: زهرا نجفی

نظر شما