شناسهٔ خبر: 68019797 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عضو شورای شهر شیراز عنوان کرد:

تحقق ۵ پروژه که آرزوی مردم شیراز بود در آینده نزدیک

مرضیه جوانمردی فر

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز ضمن ارائه گزارش عملکرد سال سوم شورای ششم برخی از پروژه‌های شاخص شهری را برشمرد و تأکید کرد: ۵ پروژه اکواریوم، پارک آبی، تله کابین، باغ پرندگان و شهر بازی در دستور کار قرار دارد که این‌ها جزو آرزوهای شهر شیراز است و به زودی محقق می‌شود.

صاحب‌خبر -

علیرضا اسکندری، ۱۳ مردادماه در نشست خبری در خصوص گزارش عملکرد سال سوم شورای ششم شهر شیراز بیان کرد: یکی از ارکان اصلی مدیریت پروژه‌ها تأمین منابع مالی آن‌ها است، افزایش هزینه‌ها، تنوع نیازهای شهروندان و محدودیت منابع بر اهمیت این موضوع می‌افزاید.

وی با بیان اینکه مولدسازی به اقتصاد شهر شیراز و ایجاد شور و نشاط اجتماعی کمک می‌کند، افزود: ۵ پروژه اکواریوم، پارک آبی، تله کابین که قرارداد آن منعقد شده است ونیز پروژه باغ پرندگان و شهر بازی هم در دستور کار قرار دارد. این ۵ پروژه جزء آرزوهای شهر شیراز است و ان‌شاءالله به زودی محقق می‌شود.

اسکندری ادامه داد: در راستای سیاست‌های عمومی دولت در حمایت و جذب سرمایه‌گذاران بخش‌های تولیدی مسکن، بسته‌های تشویقی مصوب و ملاک عمل شهرداری شیراز قرار گرفته است، همچنین آیین‌نامه صندوق زمین و ساختمان مصوب و از طرف شهرداری به شورای شهر ارائه شده است.

وی تصریح کرد: در راستای ایجاد منابع درآمدی جدید شهرداری شیراز موضوع سرمایه‌گذاری در زمینه رمز ارزها با استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر پیشنهاد شد که شهرداری در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران بالقوه در این زمینه است، همچنین بررسی راهکارهای تحقق شعار سال و اجرایی کردن اهداف این شعار در نهاد شهرداری شیراز در حال تدوین است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست خبری بیان کرد: با توجه به نام‌گذاری شورا به عنوان سال نهضت خدمت رسانی در شیراز و انتخاب این کلان شهر به عنوان پایتخت زیست محیطی آسیا موجب شده است تا نگاه ویژه ای به حوزه خدمات شهری شود و هم اکنون تعداد ۱۵ پروژه شاخص در مرحله اجرایی شدن است.

مسعود زارعی ادامه داد: آب‌های آلوده برای آبیاری مزارع کشاورزی، رودخانه چنار راهدار با ۵۲ کیلومتر طول، معادن شن و ماسه غرب شیراز و فرآیند احداث ناقص تصفیه خانه‌هایی که در شهر شیراز در حال احداث است، چهار منشا آلودگی جدی زیست محیطی شهر شیراز بوده که با آن مواجه است.

 وی با بیان اینکه دسترسی به بازارچه‌های محلی در راستا معیشت مردم مورد توجه است و اقدامات جهت راه اندازی بازارچه‌ها در سطح مناطق در دستور کار قرار دارد، افزود: همچنین در دو منطقه ۷ و ۹ اقدامات راه‌اندازی بازارچه‌های شهرداری به عنوان الگو در حال انجام است.

زارعی تصریح کرد: تکمیل فرآیند زیرساختی سامانه ۱۳۷، راه اندازی اورژانس خدمات شهری در سطح مناطق یازده‌گانه شهر شیراز در دستور کار است همچنین ارائه مراکز خدمات رفاهی برای کارکنان شهرداری و پیگیری احداث ۵ پروژه به جز پروژه‌های پانزده گانه در دست اقدام است.

نائب رئیس شورا و رئیس کمیته مرکزی یاوران شورای شهر شیراز نیز در این نشست گفت: مدعی هستیم کار بسیار زیادی انجام داده‌ایم. اما هنوز هم نیازمند اجرای بسیاری از اقدامات در جهت رضایت‌مندی شهروندان هستیم و در این خصوص باید تلاش بیشتری شود.

محمد تقی تذروی ادامه داد: یاوران شورا به عنوان چشمان همیشه بیدار و بازوان همیشه توانمند شورا هستند که به دور از هر گونه مسائل سیاسی و جناحی قدم‌های بزرگ و مثبتی برای شهر برمی‌دارند و مهم‌ترین اقدام که در این دوره از شورای ششم انجام شده است تثبیت جایگاه یاوران شورا بود.

وی تصریح کرد: در حوزه ورزش بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده است هر هفته در روزهای جمعه در هر یک از مناطق یازده‌گانه شیراز مراسم پیاده‌روی در راستای افزایش شادابی و نشاط شهروندان برگزار شود.

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی و کاهش آسیب‌ها و ارتقای سرمایه اجتماعی شورای شهر شیراز نیز افزود: بازآفرینی شهری با محوریت قرار دادن مناطق محروم و اعمال پیگیری‌های جدی با هدف احداث مرکز خدمات رفاهی در محلات کم برخوردار همچنین مرمت ۵۰۰ منزل مسکونی و تأمین امنیت اماکن عمومی، بوستان‌ها و به‌سازی محیط از اقدامات شاخصی است که می‌توان نام برد.

سیده مریم حسینی افزود: با انجام اقداماتی از قبیل پیاده‌رو سلامت، روشنایی معابر، رفع مشکلات اجرای پروژه‌های دفع آب‌های سطحی و آبگرفتگی منازل از اهداف کمیته محرومیت زدایی است.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی خانه‌های توانمندسازی با هدف آموزش، آگاهی و ایجاد بستر مناسب برای اشتغال و نیز ایجاد بازارچه‌های ثابت هنری با هدف عرضه محصولات تولید شده در مناطق محروم در دستور کار این کمیته قرار دارد.

انتهای پیام

نظر شما