شناسهٔ خبر: 68019584 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جماران

عملکرد ورزشکاران ایران در روز هشتم المپیک پاریس 2024+برنامه روز نهم

در روز هشتم المپیک پاریس سه ورزشکار ایران مسابقه دادند که هیچ کدام موفق به کسب مدال نشدند.

صاحب‌خبر -

ورزشی جماران؛ در روز هشتم بازی های المپیک پاریس 2024، هانیه رستمیان در فینال تیراندازی تپانچه 25 متر، حسن تفتیان در مقدماتی دوی 100 متر و علی لبیب در دوچرخه سواری جاده به مصاف رقبا رفتند.

در مرحله مقدماتی دوی 100 متر المپیک پاریس، حسن تفتیان نماینده ایران با ثبت زمان 10.18 و قرار گرفتن در جایگاه پنجم گروه خود از گردونه بازی ها حذف شد.

در گروه 5 که تفتیان در آن قرار داشت، 3 دونده برتر به همراه برترین دارنده رکورد بین تمام گروه ها راهی نیمه نهایی شدند. او در رده بندی نهایی در رده ۳۳ رقابت ها جای گرفت.

حسن تفتیان المپیک پاریس ۲۰۲۴ حسن تفتیان دوومیدانی المپیک پاریس ۲۰۲۴حسن تفتیان المپیک پاریس ۲۰۲۴ حسن تفتیان دوومیدانی المپیک پاریس ۲۰۲۴حسن تفتیان المپیک پاریس ۲۰۲۴ حسن تفتیان دوومیدانی المپیک پاریس ۲۰۲۴

هانیه رستمیان المپین تیراندازی ایران دیگر ورزشکار امروز کاروان کشورمان بود که در مبارزه فینال تپانچه بادی 25 متر در مرحله سوم، با قرار گرفتن در رتبه ششم حذف شد و از گردونه بازی های المپیک کنار رفت.

رستمیان در این مسابقه به مصاف 7 حریف از کشورهای مجارستان، ویتنام، آمریکا، کره جنوبی، هند، چین و فرانسه رفت. تیرانداز ایرانی روز گذشته در مرحله مقدماتی با کسب 588 امتیاز سوم شده بود و توانست با صعود به فینال یک اتفاق ویژه را رقم بزند.

هانیه رستمیان تیراندازی تپانچه المپیک پاریس ۲۰۲۴ هانیه رستمیان تیراندازی المپیک پاریس ۲۰۲۴

امروز همچنین رقابت دوچرخه‌سواری جاده برگزار شد و نماینده ایران توانست پس از ۱۶ سال انتظار  از خط پایان المپیک عبور کند.  علی لبیب رکابزن ۲۱ ساله ایران با ۹۰ رکابزن دیگر از جهان در مسیری به مسافت ۲۷۳ کیلومتر به رقابت پرداخت که ۱۲ نفر مسابقه را تمام نکردند و لبیب در بین ۷۸ نفر باقی مانده در رتبه ۷۶ قرار گرفت.

این رقابت از ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران آغاز شد و ساعت ۱۹ اولین رکابزنان از خط پایان گذشتند.
آخرین مرتبه‌ای که یک رکابزن ایرانی از خط پایان المپیک گذشته است، مربوط به المپیک ۲۰۰۸ پکن بود و بهترین نتیجه ایران را حسین عسگری در همان المپیک گرفت که پنجاه و یکم شد. در سه المپیک قبلی رکابزنان ایران به خط پایان نرسیدند.

علی لبیب المپیک پاریس ۲۰۲۴ علی لبیب دوچرخه سواری المپیک پاریس ۲۰۲۴

فردا و در روز نهم بازی ها، مهدی الفتی تنها نماینده ایران است که باید در فینال ژیمناستیک پرش خرک به مصاف رقبا برود. الفتی پیش از این با صعود به فینال تاریخ ساز شده بود.

یکشنبه 14 مرداد

رشته ورزشکار ساعت نتیجه
فینال ژیمناستیک پرش خرک مهدی الفتی 17:55

 

 

حسن تفتیان هانیه رستمیان المپیک 2024 پاریس المپیک پاریس المپیک پاریس 2024 تیراندازی المپیک 2024 پاریس علی لبیب دوومیدانی المپیک 2024 پاریس دوچرخه سواری المپیک پاریس 2024

نظر شما