شناسهٔ خبر: 68018234 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آشوب‌های ضد مهاجرتی در انگلیس

به دنبال یک حمله با چاقو در شمال غرب انگلیس که منجر به کشته و زخمی شدن چند کودک شد، ناآرامی‌های ضد مهاجرتی در شمال شرق این کشور شکل گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بنا بر گزارش‌های خبری، از جمعه عصر ناآرامی‌هایی شمال شرق انگلیس را فرا گرفته است که در واکنش به حمله با چاقو به یک مدرسه تابستانی کودکان در این کشور آغاز شد.

در این حمله که روز دوشنبه گذشته در شهر ساوت پورت اتفاق افتاد، سه دختربچه جان باختند و چند کودک و دو بزرگسال هم زخمی شدند.

پلیس درباره این ناآرامی‌ها و آشوب‌ها که در شهر ساحلی ساندرلند رخ داده است، می‌گوید که افسران با «سطوح خشونت شدید و پایدار» مواجه هستند. در جریان این آشوب‌ها 8 نفر دستگیر و سه افسر پلیس راهی بیمارستان شدند.

در میان ناآرامی‌ها جمعیتی نیز در حمایت از «استفان یاکسلی لنون» معروف به «تامی رابینسون»، فعال راست افراطی و بنیانگذار لیگ دفاع انگلیس (EDL) که اکنون منحل شده است، شعار‌های اسلام‌هراسی سر می‌دادند.

حساب ایکس یاکسلی لنون ادعاهای نادرستی را منتشر کرده مبنی بر اینکه مهاجم ساوت پورت یک پناهجو بوده که اخیراً با قایق به انگلیس رسیده است.

 

.

 

در حالی که پلیس بعد اعلام کرد مهاجم یک نوجوان 17 ساله متولد انگلیس بوده است.

در پی حمله یک فرد 17 ساله با چاقو در ساوتپورت، چند شهر بریتانیا از جمله لندن، هارتل‌پول، منچستر و آلدرشات شاهد بروز اعتراض‌های خشونت‌آمیز بوده‌اند.

در پاسخ به این خشونت‌ها، کی‌یر استارمر، نخست وزیر، یک برنامه ملی جدید را برای کمک به سرکوب گروه‌های خشن اعلام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما