شناسهٔ خبر: 68019367 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

شهادت ۹ رزمنده حماس در کرانه باختری

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از شهادت ۹ رزمنده این جنبش در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به طولکرم واقع در کرانه باختری خبر داد.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، جنبش حماس اعلام کرد که در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به طولکرم ۹ رزمنده این جنبش از جمله یک فرمانده به شهادت رسیدند.
 
بنابر اعلام حماس، ارتش رژیم صهیونیستی تعدادی از این شهدا را با هدف قرار دادن خودروی آن‌ها در یک حمله پهپادی به شهادت رساند و تعدادی دیگر نیز در درگیری با نظامیان این رژیم شهید شدند.
 
جنبش حماس در بیانیه‌ای تأکید کرد که جنایت‌های کابینه تروریستی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و عملیات‌های ترور بزدلانه، هرگز عزم و اراده ملت فلسطین را تضعیف نکرده و روند روزافزون مقاومت در کرانه باختری را متوقف نخواهد کرد بلکه همچون هیزمی آتش مقاومت را شعله‌ور خواهد کرد و مقاومت تا بیرون راندن کامل اشغالگران از سرزمین فلسطین، هرگز متوقف نخواهد شد.
 
به گزارش ایرنا، از زمان شروع جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲)، ارتش رژیم صهیونیستی بر دامنه حملات خود در کرانه باختری افزوده است.
 
همزمان با جنگ ویرانگر در نوار غزه که تاکنون ده‌ها هزار شهید بر جای گذاشته، مبارزان و جوانان فلسطینی در کرانه باختری نیز در بخش های مختلف این منطقه از جمله نابلس، طولکرم، جنین و الخلیل به مقابله با نظامیان رژیم صهیونیستی برخاسته‌اند و کرانه باختری شاهد موجی از تنش ها و درگیری های میدانی بین فلسطینیان و نظامیان ارتش رژیم اسرائیل و یورش به محله ها و بازداشت فلسطینیان توسط صهیونیست ها است.
 
کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اخیرا اعلام کرد که بازداشت های خودسرانه دسته جمعی، بازداشت های غیرقانونی و موارد شکنجه گزارش شده و سایر اشکال بدرفتاری با زندانیان فلسطینی را در کرانه باختری ثبت کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما