شناسهٔ خبر: 68018137 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تظاهرات گسترده در مراکش در محکومیت ترور شهید اسماعیل هنیه + تصاویر تظاهرات گسترده در مراکش در محکومیت ترور شهید اسماعیل هنیه + تصاویر

مردم مراکش تظاهرات گسترده‌ای را در محکومیت ترور شهید «اسماعیل هنیه» توسط رژیم صهیونیستی برگزار کردند.

صاحب‌خبر -

هزاران نفر از مردم مراکش در اعتراض به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس به دست رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها آمده و پرچم فلسطین و تصاویر شهید هنیه را به اهتزاز درآوردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جمعیت در حالی که به شاخه نظامی حماس درود می‌فرستاد به سمت ساختمان مجلس مراکش راهپیمایی کرد. همچنین شعار‌هایی علیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی سر داده شد. 

«حلیمه هلالی» معترض مراکشی ۶۴ ساله در خصوص دلایل شرکت در این تظاهرات به خبرگزاری فرانسه گفت: «اسماعیل هنیه رهبر فلسطین بود، او نمادی است که ما را به اعتراض ترغیب می‌کند». «نبیل ناصری» معترض ۴۲ ساله نیز که از شهر دیگری برای شرکت در تظاهرات به پایتخت مراکش آمده است، گفت: «تظاهرات حداقل کاری است که می‌توانیم برای کمک به برادران فلسطینی خود انجام دهیم، به نظر من همه مسلمانان باید این کار را انجام دهند. ما نمی‌توانیم با گروهی از جنایتکاران رابطه داشته باشیم، ما خواهان پایان روابط با اسرائیل هستیم». 

از زمان آغاز جنگ غزه در ۷ اکتبر، چندین تظاهرات بزرگ در مراکش برگزار شد که خواستار پایان عادی سازی با رژیم صهیونیستی شدند. این کشور شمال آفریقا رسماً خواستار «توقف فوری، کامل و دائمی جنگ اسرائیل علیه غزه» شده است، اما تا کنون به طور علنی اقدامی برای لغو عادی‌سازی با رژیم انجام نداده است.

به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی

تظاهرات مراکش

 

مترجم: زهرا نجفی

 

نظر شما