شناسهٔ خبر: 68017788 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

میهمان فلسطینی هیئت فاطمی فرهنگ و رسانه:

«ترور» مانعی در مسیر جهاد و مقاومت فرزندان فلسطین ایجاد نخواهد کرد

«بتول دیب» با اشاره به شهادت «اسماعیل هنیه» توسط رژیم جنایتکار صهیونیستی، گفت: سیاست جنایتکارانه ترور، فرزندان فلسطین را از ادامه راه جهاد و مقاومت بازنخواهد داشت و عزمشان را در راه آزادسازی قدس عزیز تضعیف نخواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، سومین جلسه از سوگواری ماه محرم و صفر هیئت فاطمی فرهنگ و رسانه همراه با گرامیداشت شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با حضور چند تَن از خانواده‌های فلسطینی و تعدادی از خانواده‌های شهدای ایرانی در حسینیه امیرالمومنین (ع) برگزار شد. 

«بتول دیب» از فلسطینیان شرکت‌کننده در این مراسم با اشاره به تشییع باشکوه شهید هنیه در ایران اظهار داشت: اسماعیل هنیه یکی از رهبران برجسته فلسطینی بود. سیاست جنایتکارانه ترور، فرزندان فلسطین را از ادامه راه جهاد و مقاومت بازنخواهد داشت و عزم‌شان را در راه آزادسازی قدس عزیز تضعیف نخواهد کرد.

وی افزود: خون قائدمان از خون کودکانمان گران‌بهاتر نیست؛ کودکانی که جانشان بر اثر حملات جنایتکارانه صهیونیستی به مردم ما در فلسطین عزیز به هدر رفت.

دیب خطاب به حاضرین در مراسم گفت: خواهران عزیز! ما در روز‌های سخت و پیچیده‌ای قرار داریم و تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه که تا این لحظه ادامه دارد، در بدترین صورتی اتفاق می‌افتد که بشر تا به حال دیده است. یک حمله وحشیانه که کودکان، زنان و مردان سالخورده را می‌کُشد، یک نسل‌کُشی و کشتار که دشمن صهیونیستی را عاری از ارزش‌های اخلاقی و انسانی می‌کند. هرقدر هم که از این جنایات صحبت کنیم، نمی‌توانیم ابعاد فاجعه انسانی بزرگی را که بر سر مردم ما در غزه آمده است، توصیف کنیم.

این بانوی فلسطینی بیان کرد: همانطور که از طریق تلویزیون می‌بینید، این دشمن مجرم و وحشی به کشتار‌های خود در صبح و عصر اکتفا نکرده، بلکه به این اقدام دست زده که غذا، آب و دارو را از مردم ما در غزه دریغ کند.

وی تصریح کرد: اکنون مردم ما در غزه از بیماری، گرسنگی و تشنگی رنج می‌برند و زشت‌ترین رفتار‌هایی که بشر تا به حال دیده است و با ارزش‌های انسانی و قوانین بین‌المللی تناقض دارد، در قبال آنان انجام می‌شود.

بتول دیب گفت: بدون اغراق می‌گویم که صد‌ها نفر از کودکان، جوانان، مردان و زنان فلسطینی از گرسنگی، تشنگی و بیماری به‌دلیل از دست رفتن و فروپاشی سیستم بهداشتی در نوار غزه به خاطر این تجاوز وحشیانه صهیونیستی و به‌دلیل جلوگیری از رسیدن آب و غذا به مردم‌مان در غزه جان باخته‌اند. همه اینها در منظر این دنیای ظالم و مستکبر در حال رخ دادن است و هیچ‌کس حرکتی نمی‌کند؛ گویی که به صحنه قتل و ویرانی عادت کرده‌اند.

دیب به آماری از جنگ غزه اشاره کرد و افزود: بیش از ۹ ماه است که جنگ نسل‌کُشی صهیونیستی علیه مردم ما در غزه ادامه دارد. سه هزار و ۵۰۰ کشتار توسط ارتش اشغالگرد انجام شده است و نزدیک به ۵۰ هزار تَن از مردمان فلسطین در این نسل‌کُشی به شهادت رسیده‌اند که ۱۶ هزار و ۳۱۴ تن از آنان کودکان هستند. شرایط سخت غزه باعث شده تا در هر خانواده تعدادی از نفرات به شهادت برسند. از خانواده و بستگان ما در غزه بیش از ۶۰ تَن به شهادت رسیده‌اند و این رقم در برخی از خانواده‌ها به ۱۰۰ تا ۱۵۰ تَن نیز می‌رسد. برخی از خانواده‌ها نیز همه اعضای آن به شهادت رسیده‌اند و دیگر نامی از آنان نیست. 

وی با قدردانی از همدردی و حمایت مردم ایران از فلسطین گفت: از حمایت‌های مردم ایران که همواره در کنار فلسطین و مردم فلسطین بوده‌اند، تشکر می‌کنم. در حقیقت بعد از فلسطین، ما ایران را وطن خود می‌دانیم. رژیم صهیونیستی با این جنایت‌ها پیروز نخواهد شد و نابودی او حتمی است. ان‌شاءالله به‌زودی در کنار شما نماز پیروزی را در مسجدالاقصی اقامه کنیم.

انتهای پیام/ 118

نظر شما