شناسهٔ خبر: 68017064 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه کرمانشاه:

دستگاه‌های اجرایی با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیشتر همکاری کنند

زهرا مرادی

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه از دستگاه‌های اجرایی استان خواست با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیشتر همکاری کنند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری امروز (۱۳ مرداد ماه) در دیدار با رئیس و کارکنان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در کرمانشاه به‌مناسبت سالروز تاسیس این شورا، اظهار کرد: ضرورت تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به فرمان امام (ره) در سال ۱۳۵۹ در این بود که تفرق و تشتتی که در برگزاری برنامه‌های مختلف وجود داشت، با فعالیت این شورا انسجام بیشتری پیدا کند و مجموعه‌های مختلف در کنار یکدیگر جمع شوند و برنامه‌های ملی و مذهبی را با محوریت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با کیفیت بالاتری که در خور شأن جامعه اسلامی باشد، برگزار کنند.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید محور برگزاری برنامه‌های ملی و مذهبی باشد، گفت: انتظار همراهی بیشتر نهادها و اداره‌ها را در راستای برگزاری مطلوب‌تر این برنامه‌ها با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در استان داریم. هرچه برنامه‌هایی که از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود با همراهی دستگاه‌های اجرایی و مشارکت بیشتر مردم باشد، زمینه ایجاد  اتحاد بیشتر بین مردم فراهم خواهد شد.

او با بیان اینکه برگزاری ویژه‌برنامه‌های ملی و مذهبی نقش مهمی در شکل‌دهی فضای فکری، مذهبی، سیاسی و اجتماعی جامعه دارد، ادامه داد: برگزاری برنامه‌های مختلف از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با کارکردهای تربیتی زیادی همراه است و این برنامه‌ها باید توسعه پیدا کند.

غفوری با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه و فواد شکر، از فرماندهان بزرگ جبهه مقاومت، افزود: این دو، به آرزوی خود که شهادت بود رسیدند و امید است خون پاک آنها زمینه نابودی رژیم جعلی صهیونیستی را فراهم کند.

حجت‌الاسلام مهدی عبدی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه نیز در این نشست با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات‌ اسلامی موذن انقلاب است، اظهار کرد: هدف از تاسیس این شورا به فرمان بنیانگذار جمهوری  اسلامی ایران در سال ۱۳۵۹ تکریم شعائر اسلامی و انقلابی و زنده نگه داشتن رویدادهای مهم انقلاب اسلامی بوده است.

 وی بیان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مواقع نیاز با دعوت از مردم برای به صحنه آمدن در عرصه‌های حساس سیاسی - اجتماعی نقش مهمی در دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب  ایفا می‌کند.

عبدی تاکید کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در استان هیچ نگاه سیاسی در برگزاری مجالس ملی مذهبی ندارد و ‌هر جا مصلحت نظام ایجاب کند، مردم را پای کار خواهد آورد. از مهر ماه سال گذشته و درپی عملیات طوفان‌الاقصی تا کنون حدود ۱۰۰ تجمع و راهپیمایی با حضور اقشار مختلف از جامعه کلیمیان گرفته تا جامعه پزشکان و روحانیون و دیگر اقشار را در استان برگزار کرده‌ایم.

وی با اشاره به برگزاری راهپیمایی جمعه‌های خشم در استان‌ها به‌صورت همزمان با دیگر استان‌ها، ادامه داد: هفتمین راهپیمایی جمعه‌های خشم روز گذشته (۱۲ مرداد ماه) و با حضور حدود ۲۵ هزار نفر از مردم استان برگزار شد.

او با اشاره به برگزاری حدود ۳۰۰ ویژه‌برنامه در ایام شهادت آیت‌الله رئیسی از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در کرمانشاه، گفت: مردم قدرشناس کرمانشاه درپی برنامه‌ریزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در استان در ساعت ۱۰ صبح روز شهادت آیت‌الله رئیسی مقابل مسجدجامع کرمانشاه تجمع کردند و به عزاداری پرداختند که تجمع مردم استان جزو نخستین تجمعات در کشور بود.

عبدی با اشاره به اینکه نداشتن یک ساختمان مناسب، یکی از چالش‌های اصلی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در استان است، افزود: بودجه کافی برای برگزاری مراسم و مناسک ملی - مذهبی در اختیار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان نیست.  

انتهای پیام

نظر شما