شناسهٔ خبر: 68017050 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مراسم گرامیداشت شهید «اسماعیل هنیه» در کویته پاکستان برگزار شد

اسلام‌آباد - ایرنا - مراسم گرامیداشت شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به اهتمام خانه فرهنگ سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در «کویته» با حضور شخصیت‌های سیاسی و مذهبی بلوچستان پاکستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، گردهمایی گرامیداشت شهید مقاومت اسماعیل هنیه به میزبانی خانه فرهنگ ایران در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان برگزار شد.

شخصیت‌های سیاسی و مذهبی ایالت بلوچستان و روسای گروه‌های فرهنگی شهر کویته با حضور در این مراسم وحدت آفرین ضمن ادای احترام به شهدای محور مقاومت تجاوزات رژیم اشغالگر صهیونیستی به بیروت و غزه را نیز به شدت محکوم کردند.

سید ابوالحسن میری وابسته فرهنگی و مسوول خانه فرهنگ سرکنسولگری ایران در کویته در سخنانی با تمجید از خروش مردم مسلمان پاکستان در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم اسرائیل اظهار داشت: با شهادت اسماعیل هنیه جهان اسلام یک فرمانده شجاع، حکیم و غمخوار ملت‌های مظلوم منطقه را از دست داد.

روز گذشته هزاران نفر در شهرهای بزرگ و کوچک پاکستان با گرامیداشت روز عزای عمومی به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه رئیس جنبش حماس، پس از اقامه نماز جمعه در محکومیت اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی و همبستگی با ملت فلسطین تظاهرات کردند.

اسماعیل هنیه که برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری به تهران سفر کرده بود، بامداد روز چهارشنبه در تهران بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامتش به شهادت رسید.

مراسم گرامیداشت شهید «اسماعیل هنیه» در کویته پاکستان برگزار شد

در پی این اقدام بزدلانه، وزارت امور خارجه پاکستان، شخصیت های مختلف سیاسی و دینی آن به این ترور واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.

مولانا فضل الرحمان رهبر حزب جمعیت علمای اسلام در پاکستان طی سفر به دوحه با مسوولان دفتر سیاسی جنبش حماس دیدار و شهادت اسماعیل هنیه را به خانواده ایشان و اعضای جنبش مقاومت اسلامی حماس تسلیت گفت.

وی اظهار داشت که خون شهیدان راه آزادی مقاومت نابودی قطعی رژیم اشغالگر اسرائیل را رقم می زند.

نظر شما