شناسهٔ خبر: 68016243 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

تکلیف فعالیت ادارات اصفهان برای فردا مشخص شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از نحوه فعالیت دستگاه‌های اجرایی و تصمیمات لازم به منظور تعیین ساعات ادارای تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها، همزمان با افزایش دما و ماندگاری توده هوای گرم در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن اشاره به تشکیل مکرر کارگروه مدیریت بحران استانداری اصفهان، اظهار کرد: براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی استان از روز دوشنبه پانزدهم مرداد تا اواخر هفته جاری با گرما و افزایش دما مواجه خواهیم بود که متناسب با این شرایط تیم‌های امدادی در سراسر استان در آماده باش کامل قرار دارند.

وی پیرامون آماده‌باش کامل تیم‌های تخصصی حوادث شرکت برق، آب و فاضلاب، اورژانس و تمام بیمارستان در استان، افزود: برای حفظ سلامت عموم دستورالعمل‌های خود مراقبتی و بهداشتی در برابر گرمازدگی ابلاغ شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تعداد ۱۲۰ تیم عملیاتی و فنی شرکت برق و ۷۲ تیم عملیاتی شرکت آب و فاضلاب استان جهت تأمین برق و آب پایدار و کنترل به موقع حوادث احتمالی شبکه‌های توزیع و آب‌رسانی سیار در ۳۵۴ روستا فعال و تجهیز شده‌اند.

وی تاکید کرد: ضروری است دستگاه‌های اجرایی استان و اصناف در به حداقل رساندن مصرف انرژی در ساعات اوج مصرف برق و خاموشی سامانه‌های روشنایی، برودتی و رایانه‌ها یک ساعت پیش از پایان وقت اداری اقدام کنند.

شیشه‌فروش با اشاره به ارائه دستورالعمل‌های لازم برای پیشگیری از نداشتن انجام ورزش و فعالیت‌های بدنی در فضای باز و در معرض هوای گرم و آفتاب انجام امور در ساعات اولیه صبح و کاهش سفرهای غیرضروری افزود: طی برگزاری جلسات متعدد کارگروه مدیریت بحران استانداری اصفهان، اعمال محدودیت‌ها دستگاه‌ها، برنامه‌ریزی‌های لازم برای ترویج، آموزش و فرهنگ‌سازی ارائه شده است.

وی گفت: تابش اشعه فرابنفش طول موج خاصی از طیف الکترومغناطیس است که از خورشید به سمت زمین می‌رسد که در مواقعی که غلطت ازن لایه استراتوسفر کاهش پیدا می‌کند، سبب آفتاب سوختگی افرادی که در معرض تابش هستند می‌شود و در مناطق مرتفع بیشتر است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان پیرامون تعیین تکلیف فعالیت ادارات اصفهان برای فردا همزمان با افزایش دما و ماندگاری گرما در استان، خاطرنشان کرد: تا این لحظه برنامه ویژه و خاصی برای کاهش ساعات اداری در استان اعمال شده است، اما طی روزهای آینده با بررسی وضعیت جوی و پیش‌بینی هواشناسی، تصمیمات لازم برای پایان هفته جاری اتخاذ خواهد شد.

نظر شما