شناسهٔ خبر: 68014536 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه کرمانشاه:

دشمنان به دنبال پیاده کردن اهداف خود در کم‌رنگ کردن ارزش‌های اسلامی هستند

امام جمعه کرمانشاه گفت: دشمنان با در اختیار داشتن رسانه‌ها با فضاسازی و جوسازی به دنبال پیاده کردن اهداف خود در کم‌رنگ کردن ارزش‌های اسلامی و موضوع حجاب در جامعه هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری صبح امروز _شنبه سیزدهم مرداد_ در جلسه جهاد تبیین که به مناسبت سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دفتر امام‌جمعه برگزار شد ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه رئیس‌دفتر سیاسی حماس، اظهار کرد: سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی علاوه بر اینکه فرصتی مناسب برای شناساندن این شورا به اداره‌ها و مجموعه‌های مختلف است، فرصتی است برای بررسی سطح کیفی و کمی برنامه‌های برگزار شده و انتخاب رویکردی حاکی از پیشرفت و رشد برای سال آتی است.

وی ضرورت تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را برقراری انسجام برای برگزاری برنامه‌ها در کل مجموعه‌ها که وظیفه‌ای را در مناسبت‌ها برعهده دارند عنوان کرد و افزود: مجموعه‌ای از فکرها، نظرها، داشته‌ها و امکانات دستگاه‌های مختلف با محوریت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تجمیع می‌شود تا برنامه‌ای باکیفیت با کمیت مطلوب در خور شأن نظام و جامعه اسلامی ارائه دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با تأکید بر همراهی سایر دستگاه‌ها در مناسبت‌های مختلف با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، خاطرنشان کرد: فضای فکری، معنوی، سیاسی و اجتماعی جامعه در مراسم و اجتماعات مختلف شکل می‌گیرد.

غفوری با اشاره به شور و حال ماه‌های محرم، صفر و اربعین، تاکید کرد: آمارها حکایت از این دارند که آمار گناه، معصیت، آسیب‌های اجتماعی و سرقت در ماه‌های رمضان، محرم و صفر به‌شدت کاهش می‌یابد چون فضای ایجاد شده در جامعه در این مناسبت‌ها سازنده است و به‌شدت بر فضای مثبت روحی، معنوی، اخلاقی، آداب و رسوم مؤثر است.

وی اضافه کرد: دشمنان با در اختیار داشتن رسانه‌ها با فضاسازی و جوسازی به دنبال پیاده کردن اهداف خود در کم‌رنگ کردن ارزش‌های اسلامی و موضوع حجاب در جامعه هستند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اثرات مثبت و قوی حضور شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در جامعه، ادامه داد: هرچه قدرت توانایی مراسم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در راستای تشکیل اجتماع باشکوه با حضور مردم بیشتر باشد، تأثیرگذاری معنوی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، ارزش‌های اسلامی و الهی آن بیشتر نمایان خواهد شد و آثار و برکات زیادی را در جامعه به همراه خواهد داشت.

غفوری عنوان کرد: فضای مسجد، نمازجمعه، نماز جماعت، مجالس اهل‌بیت (ع) همچنین فضای اجتماعات برای حمایت از مظلوم و مقابله با ظلم و ظالم بسیار سازنده است؛ وقتی اجتماع مسلمین شکل می‌گیرد دست خدا آنجا ظاهر می‌شود و پای شیاطین از آن اجتماع به‌طورکلی قطع می‌شود و یک نشاط معنوی حاصل می‌شود.

وی اضافه کرد: بیشترین جایی که شیاطین سراغ انسان‌ها می‌آید در خلوت‌ها است، اما جایی که اجتماع مسلمین باشد، شیاطین ورود نمی‌کند.

امام جمعه کرمانشاه گفت: وقتی در منازل ذکر اهل‌بیت (ع) و اهل‌بیت پیامبر (ص) آورده می‌شود آن خانه تا مدتی از وجود شیاطین تطهیر می‌شود؛ بنابراین باید برای اجتماعات مسلمین ارزش و اهمیت قائل باشیم.

حجت‌الاسلام غفوری با تأکید بر مهم دانست جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با حضور اعضا در مناسبت‌ها و برنامه‌های مختلف، افزود: هر چقدر اقدام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در برگزاری مراسم و اجتماعات مردمی به جا و به‌موقع باشد آثار معنوی، فرهنگی و سازندگی اجتماعی آن در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، اعتقادی و حفظ وحدت جامعه بیشتر خواهد بود.

نظر شما