شناسهٔ خبر: 68013830 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مجری پروژه ترمینال ریلی آستارا خبر داد

پیشرفت ۶۰ درصدی بزرگترین پل روگذر برون شهری گیلان در شهرستان مرزی آستارا

مهدی حسین‌نژادی

مجری پروژه بین المللی ترمینال ریلی آستارا با اشاره به ساخت بزرگترین پل روگذر برون شهری استان گیلان در شهرستان مرزی آستارا، گفت: پل کمربندی چهار خطه آستارا که در حاشیه ترمینال ریلی در حال ساخت است، ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تامین مصالح کار ساخت آن سرعت خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

سید اسد رضوی زاده روز شنبه، ۱۳ مرداد در گفتگو با خبرنگار ایسنا و در تشریح مراحل پیشرفت و توسعه پروژه بین المللی ترمینال ریلی آستارا با تقدیر از حمایت های فرماندار و مسئولان شهرستان آستارا در توسعه و پیشرفت این پروژه بین المللی، اظهار کرد: از خرداد سال ۱۴۰۲ که اجرای پروژه ترمینال ریلی را آغاز کردیم، پیشرفت فیزیکی آن از ۴۱ درصد به ۷۱ درصد رسیده و قصد داریم‌ تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی پیشرفت این پروژه را به ۹۰ درصد برسانیم.

پیشرفت ۶۰ درصدی بزرگترین پل روگذر برون شهری گیلان در شهرستان مرزی آستارا

وی با اشاره به اینکه در قرارداد منعقده بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان خط ریلی ۱۴۰۰ متر، پل ریلی و ۳۵ هکتار زمین با قرارداد ۶۰ میلیون دلاری تعریف شده است، افزود: مهمترین مشکل این پروژه مهم بین المللی مصالح مربوط به آن است که در راستای تامین مصالح با تنگناهایی روبرو هستیم و این پروژه قریب به دو میلیون متر مکعب مصالح نیاز دارد.

پیشرفت ۶۰ درصدی بزرگترین پل روگذر برون شهری گیلان در شهرستان مرزی آستارا

وی ادامه داد: ساخت سکوهای باری با ظرفیت ۹۱ هزار مترمربع، ترمینال غلات با ظرفیت ۳۰ هزارتن، هشت دستگاه پل و ریل گذاری ۱۶ کیلومتری از جمله بخش های این ترمینال ریلی بین‌المللی است که بیش از ۷۰ درصد این بخش ها نیز انجام شده است.

رضوی زاده، گفت: در این پروژه برای جوانان بومی شهرستان آستارا اشتغال‌زایی شده است و هم اکنون نیز به ۱۰۰ نیروی کاری در بخش های مختلف پروژه نیاز است و حقوق و مزایای آنها بر اساس قانون کار پرداخت می‌شود.

پیشرفت ۶۰ درصدی بزرگترین پل روگذر برون شهری گیلان در شهرستان مرزی آستارا

مجری پروژه بین المللی ترمینال ریلی آستارا با بیان اینکه این پروژه در حال حاضر بزرگترین پروژه عمرانی استان گیلان است، اظهار کرد: از ادارات صمت، منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و محیط زیست درخواست داریم با هماهنگی و همکاری فرمانداری آستارا در راستای تامین مصالح رودخانه‌ای از رودخانه مرزی آستاراچای و مصالح کوهی با حذف پیچ‌های محور آستارا به اردبیل، این پروژه بین المللی را همراهی کنند.

وی، خاطرنشان کرد: پل روگذر روبروی ترمینال ریلی آستارا به عنوان بزرگترین پل روگذر برون شهری استان گیلان با ۹۰۰ متر طول، ۳۰ مترعرض، ارتفاع زیر پل ۹ متر و با ۱۱ میلیون دلار بودجه، پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی دارد و در حال ساخت است و در صورت تامین مصالح، این پروژه ظرف هشت ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و در غیر این صورت در شهریور ماه سال ۱۴۰۴ شاهد بهره‌برداری آن خواهیم بود.

رضوی زاده با اشاره به اهمیت و جایگاه این پروژه مهم بین المللی خواستار همکاری همه دستگاه های اجرایی مرتبط کشوری، استانی و شهرستانی شد.

به گزارش ایسنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با بیش از ۹۵ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد و دارای مرزهای ریلی، زمینی و دریایی فعال است.

انتهای پیام

نظر شما