شناسهٔ خبر: 68013545 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱.۳ تن مواد غذایی فاسد در سبزوار معدوم شد

سبزوار- ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از کشف و معدوم‌سازی هزار و ۳۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دکتر سیدمجید غضنفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به تشدید نظارت‌های بهداشتی در آستانه ایام اربعین حسینی گفت: هفته گذشته در جریان بازدید شبانه‌روزی کارشناسان سلامت محیط و حرفه‌ای از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی و نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، بیش از هزار و ۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی غیرقابل مصرف کشف شد.

وی خاطرنشان کرد: اقلام ضبط شده پس از هماهنگی با دادستان و طبق دستور وی به سایت دفن زباله منتقل و معدوم شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اشاره به اهمیت گزارش‌های مردمی در مورد تخلفات بهداشتی که از طریق سامانه کشوری ۱۹۰ صورت می‌گیرد، افزود: هرگونه شکایت و گزارش مردمی در زودترین زمان ممکن توسط کارشناسان مرتبط مورد پیگیری و رسیدگی قرار می گیرد و در صورت محرز شدن موارد تخلف، برابر قانون با متخلفان برخورد می شود.

بیش از ۱۸ هزار واحد صنفی زیر نظر ۴۱ اتحادیه در شهرستان سبزوار فعالیت دارند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به جمعیت بیش از نیمی میلیون نفری شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند.

نظر شما