شناسهٔ خبر: 68013345 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

جمع‌آوری خودروهای فرسوده رها شده در معابر عمومی تبریز 

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز از صدور اخطاریه و جمع‌آوری خودروهای فرسوده رها شده در سطح شهر که موجب نارضایتی و بروز بعضی مشکلات شهری می‌شود، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، هادی بدری ظهر ظهر امروز _شنبه سیزدهم مرداد_ اظهار کرد: خودروهای فرسوده‌ای که برای مدت طولانی در سطح معابر عمومی رهاسازی شده و بلاتکلیف مانده است، توسط نیروهای خدمات شهری اخطاریه لازم برای آن‌ها صادر می‌شود و سپس جمع آوری می‌شوند.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای رفع مشکلات سد معبر صورت می‌گیرد، افزود: ابتدا اخطاریه برای جمع‌آوری خودروهای اسقاطی به مالکان صادر و در صورت توجه نکردن، شهرداری بر اساس مجوزهای قانونی نسبت به انتقال خودرو به پارکینگ اقدام می‌کند.

معاون خدمات شهری شهردار تبریز خاطرنشان کرد: طبق تبصره یک بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری، سد معبر عمومی و اشغال و استفاده غیرمجاز از پیاده روها، معابر و میادین، پارک‌ها، معابر عمومی برای کسب، سکنی یا هر عنوان دیگری ممنوع است؛ بنابراین شهرداری مکلف است از این اقدام جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن به وسیله مأموران خود اقدام کند.

بدری با اشاره به خودروهایی که به دلیل رسیدن به سن فرسودگی، صاحبانشان آن‌ها را در حاشیه معابر شهری رها می‌کنند و سراغی از آن نمی‌گیرند، تاکید کرد: این خودروها معمولاً عمرشان به اتمام رسیده است و با چهره‌ای خاک خورده علاوه بر اشغال سطوح شهری، باعث ترافیک، بی‌نظمی عبور و مرور شهری و زشتی چهره عمومی محلات می‌شوند.

وی اضافه کرد: خودروهای فرسوده رها شده در کنار معابر، علاوه بر ایجاد اغتشاشات بصری، به محلی برای دپوی زباله‌های خشک تبدیل شده است و اطرافشان زباله‌های تر رها می‌شود که به طور قطع هجوم حیوانات موذی همچون موش‌ها را به همراه دارد.

معاون شهردار تبریز تاکید کرد: طی برنامه‌ریزی صورت گرفته و با ابلاغ به مناطق ده‌گانه، جمع‌آوری خودروهای فرسوده در دستور کار است و شهروندان نیز در صورت مشاهده چنین خودروهایی در کوچه‌ها و محلات خود موارد را با سامانه ۱۳۷ در میان بگذارند تا همکاران ما در مناطق نسبت به طی مراحل قانونی و جمع‌آوری اقدام کنند.

نظر شما