شناسهٔ خبر: 68013302 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صادرات ۲۰۰ میلیون دلاری خدمات فنی و مهندسی صادرات ۲۰۰ میلیون دلاری خدمات فنی و مهندسی

مدیرکل دفتر محصولات دانش بنیان و خدمات فنی و مهندسی سازمان توسعه تجارت ایران، از رشد ۱۸ درصدی صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور در ۴ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا کریم‌زاده، مدیرکل دفتر محصولات دانش بنیان و خدمات فنی و مهندسی سازمان توسعه تجارت ایران در نشست تخصصی سازمان توسعه تجارت با اشاره به بررسی پرونده‌های صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور، افزود: در ۴ ماه ابتدای سال ۱۸ مورد گواهی صادرات خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور مصوب شد. همچنین از ابتدای سال تاکنون تعداد ۱۶ گواهی تمدید خروج موقت ماشین آلات به‌منظور پشتیبانی از صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی صادر شد.

این مقام مسئول ادامه داد: ارزش صادرات خدمات فنی و مهندسی بررسی شده در دوره یادشده بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد ۱۸ درصدی حکایت می‌کند.

به گفته مدیرکل دفتر محصولات دانش‌بنیان و خدمات فنی و مهندسی سازمان توسعه تجارت ایران؛ پروژه‌های اجرا شده مرتبط با حوزه‌های نفت و گاز، صنعت، خطوط انتقال انرژی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و تکمیل خطوط آب و فاضلاب در حوزه کشور‌های همسایه و آفریقایی بوده است.

کریم‌زاده با اشاره به پشتیبانی‌های انجام شده از صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی و سایر خدمات، افزود: با توجه به تصویب‌نامه اخیر هیات وزیران شرکت‌های صادرکننده خدمات در کشور‌هایی که ضمانت نامه‌های دولتی برای شرکت در مناقصه‌ها مورد پذیرش باشد، می‌توانند نسبت به ارسال درخواست خود به سازمان توسعه تجارت ایران (دفتر محصولات دانش بنیان و خدمات فنی و مهندسی) اقدام کنند که پس از بررسی و تایید در کارگروه ماده ۱۹، ضمانت نامه دولتی توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی برای ارایه به کارفرمای خارجی صادر می‌شود.

وی در پایان به زیرمجموعه‌های صادرات خدمات کشور پرداخت و گفت: حوزه‌های خدمات فنی و مهندسی شامل بخش‌هایی، چون گردشگری، گردشگری سلامت، صنایع خلاق، ترانزیت جاده‌ای، دریایی، ریلی و هوایی و همچنین دانش بنیان‌ها است که عملکرد سال گذشته صادرات خدمات کشور به رقم ۱۵.۶ میلیارد دلار بالغ شد.

نظر شما