شناسهٔ خبر: 68013051 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

یادگاری محسن خلیلی برای باشگاه

آکادمی پرسپولیس: زیرساخت عالی در حد اروپا!

سطح امکانات آکادمی باشگاه پرسپولیس و تصاویر مربوط به آن می‌تواند برای هواداران پرتعداد این تیم امیدوارکننده باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، حدود چهار سال از حضور محسن خلیلی در راس آکادمی باشگاه پرسپولیس می‌گذرد و جدا از اتفاقات مثبتی مثل تزریق بازیکن از آکادمی در ابعاد وسیع‌تر که هدف اصلی آکادمی به حساب می‌آید اتفاقات مثبت دیگری نیز در این بخش رخ داد.
آنچه امروز می‌تواند مایه مباهات باشگاه پرسپولیس و البته هواداران این تیم باشد امکانات فوق‌العاده جذاب و جالب آکادمی این باشگاه است که در چهار سال اخیر کاملا بروز شده است.

2062415

این اتفاق در حالی رخ داد که غالبا امکانات و آنچه در آکادمی های فوتبال ایران حتی در بالاترین سطح باشگاهی می‌گذرد هم چیزی نیست که بتوان درباره‌اش حرف زد چرا که همواره فقدان امکانات اولیه در این حوزه وجود داشته و پیشرفت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در این بخش تا حدود زیادی عجیب و چشمگیر به نظر می‌رسد.

ورزشگاه شهید درفشی‌فر محل اصلی آکادمی باشگاه پرسپولیس است که تیم‌های پایه این باشگاه بازی‌های رسمی و تمرینات خود را در این ورزشگاه برگزار می‌کنند، ورزشگاهی که در سال‌های اخیر شرایط متفاوتی پیدا کرده است و می‌تواند مایه مباهات این باشگاه در مقایسه با باشگاه‌هایی باشد که سال‌ها درباره زیرساخت‌ها و تفاوت‌های زیرساختی آکادمی‌هایشان صحبت می‌شد.

*این ورزشگاه صاحب رختکن‌های شیک و استانداردی است که در زمان مسابقات و تمرینات مورد استفاده قرار می‌گیرد و شاید در ورزشگاه‌های استاندارد لیگ برتری هم دیده نشود. کمپ آکادمی پرسپولیس یک سالن کنفرانس مجهز دارد که معمولا برای جلسات آنالیز و فنی استفاده می‌شود.

2062414

زیر سکوهای این ورزشگاه جکوزی و حوضچه استخر آب سرد برای استفاده بازیکنان جوان در دسترس است.

*اما آنچه این آکادمی را متمایز می‌کند مرکز پزشکی مجهز آن است که سه دستگاه فیزیوتراپی آن و البته تیم پزشکی مستقر در آن می‌تواند به بهبود سریع‌تر و بدون هزینه مصدومیت‌های بازیکنان جوان که معمولا در باشگاه‌ها مرسوم نیست کمک کند.

*ورزشگاه درفشی‌فر و آکادمی پرسپولیس حتی استودیویی مخصوص برای عکاسی از بازیکنان جوان آکادمی دارد که می‌توانند مثل آنچه در تورنمنت‌های بزرگ اتفاق می‌افتد فوتوشوت‌های خاص آنها را در ابتدای هر فصل ثبت کنند.

2062417

*بازیکنان تیم‌های پایه پرسپولیس هر کدام پروفایل مخصوص خود را دارند که پروفایل‌هایشان توسط هوش مصنوعی بررسی و ثبت می‌شود و حالا هر بازیکنی در هر رده سنی یک پروفایل کامل دارد که در اختیار مدیریت این باشگاه است و تمام موارد فنی مربوط به آن بازیکن در این پروفایل ثبت شده است.

در کنار چنین امکاناتی قهرمانی تیم نوجوانان باشگاه پرسپولیس بعد از حدود دو دهه دوری از قهرمانی در رده‌های پایه این باشگاه دستاورد بزرگی بود که آکادمی پرسپولیس را سربلند کرد. در عین حال چنین امکاناتی می‌تواند به تکرار این موفقیت‌ها و البته تکمیل چرخه رسیدن بازیکنان به تیم اصلی کمک کند و این چرخه را تسریع بخشد.

2062416

محسن خلیلی، آقای گل سابق فوتبال ایران که سال‌هاست مدت‌هاست با عشق در این سمت به کار مشغول است، یادگاری جالبی از خود به جای گذاشته، تصاویری که برخلاف تصور اولیه ما از نگاه باشگاه پرسپولیس به رده پایه است. اینجا کار خوبی صورت گرفته و مسیر برای توسعه بیشتر هموار شده است. 

جای امیدواری!

نظر شما