شناسهٔ خبر: 68012578 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آمادگی مواکب عراق برای پذیرایی از زائران اربعین در آن سوی مرز خسروی

دستیار استاندار کرمانشاه در امور عراق پیگیر میزان آمادگی مواکب حسینی در مسیر زائران اربعین از مرز بین‌المللی خسروی و ارتقای سطح کیفی خدمات‌رسانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، یونس امیری میزان آمادگی مواکب حسینی که در مسیر زائران اربعین از مرز بین‌المللی خسروی قرار دارند را بررسی و پیگیر ارتقای سطح کیفی خدمات‌رسانی شد.

یونس امیری، دستیار استاندار کرمانشاه در امور عراق از طرف ستاد اربعین استان کرمانشاه در این سفر با مسئولان بعضی مواکب بزرگ مردمی اربعین حسینی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی با یکی از متنفذان و بزرگان عشیره زرگوش در حمرین از جمله این دیدارها بود که ضمن ایجاد موکب ثابت و بزرگ‌، چند موکب خیمه‌ای را با امکانات متفاوت در اطراف شهر (حدود ۶۰ کیلومتر تا مرز منذریه و خسروی) مدیریت و تقویت می‌کند.

در این موکب ثابت بالغ بر ۲۰ هزار پرس در هر وعده غذا پخت و تقسیم خواهد شد. این موکب محل استراحت مجزا برای خواهران و برادران زائر داشته و امکانات خوبی را برای خدمت بهتر به زائران عتبات متردد از مرز منذریه فراهم آورده است.

همچنین دیدار با حاج محمد از موکب‌داران بزرگ منطقه جدیده الشط و صاحب چند مضیف بزرگ و متفاوت دیگر دیدار امیری بود؛ این موکب حدود ۱۴۶ کیلومتر تا مرز منذریه و خسروی فاصله دارد و مانند موکب حمرین محل استراحت مجزا برای خواهران و برادران زائر داشته و امکانات خوبی را برای خدمت بهتر به زائران عتبات متردد از مرز منذریه فراهم آورده است.

موکب ثابت آل‌طبره نیز با حدود سه هکتار مساحت ظرفیت بسیار خوبی برای اسکان دارد و حدود ۲۰ هزار پرس غذا پخت و توزیع می‌کند. این موکب ۷۲ کیلومتر تا مرز منذریه و خسروی فاصله دارد.

موکب و مضیف الجانب المکسور (پهلوی شکسته) نیز ضمن ایجاد موکب ثابت و بزرگ‌، چند موکب خیمه‌ای را با امکانات متفاوت در اطراف خود ایجاد کرده و حدود ۱۰۰ واحد از منازل را هم تحت مدیریت خود گرفته تا زائران اربعین از مرز بین‌المللی خسروی، شب را در مسیر بیتوته کنند.

در این موکب ثابت بالغ بر ۵۰ هزار پرس غذا در هر وعده پخت و تقسیم می‌شود. این موکب محل استراحت مجزا برای خواهران و برادران زائر داشته و امکانات خوبی را برای خدمت بهتر به زائران عتبات متردد از مرز منذریه فراهم آورده است.

دستیار استاندار با عمار شمبه تمیمی یکی از متنفذین و بزرگان عشیره تمیمی در ابوصیدا هم دیدار و از موکب وی بازدید کرد؛ امیری ضمن ایجاد موکب ثابت و بزرگ چند موکب خیمه‌ای را با امکانات متفاوت در اطراف شهر (حدود ۸۵ کیلومتر تا مرز منذریه) مدیریت و تقویت می‌کند.

وی در موکب ثابت خود بالغ بر ۵۰ هزار پرس در هر وعده غذا پخت و تقسیم می‌کند و محل استراحت مجزا برای خواهران و برادران زائر داشته و امکانات خوبی را برای خدمت بهتر به زائران عتبات متردد از مرز منذریه فراهم آورده است.

نظر شما