شناسهٔ خبر: 68012229 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل راه و شهرسازی تهران از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن خبر داد

تهران- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از ممنوع بودن خرید و فروش امتیاز مسکن‌های حمایتی طبق قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌ بها خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان تهران، حسین جنتی در تشریح این خبر اظهار داشت: طبق ماده ۱۳ قانون ساماندهی بازار مسکن، زمین و اجاره بها، خرید و فروش امتیاز مسکن‌های حمایتی ممنوع است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران:خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن ممنوع شد

وی توضیح داد که بنگاه‌های معاملات املاک باید این قوانین را رعایت کنند،در این قانون تصریح شده است که حق انعقاد معاملات و اعطای وکالت مربوط به انتقال حق انتفاع اراضی یا فروش امتیاز ثبت نام وجود ندارد و ثبت رسمی معاملات وابسته به اخذ استعلام از وزارت راه و شهرسازی است ، این معاملات ثانویه در خصوص مسکن ملی در هیچ‌کدام از محاکم پذیرفته نبوده و دفاتر ثبت اسناد و املاک کشور نیز مجاز به ثبت این دسته از قراردادها نیستند.

جنتی اظهار داشت که طی بازرسی‌هایی از بنگاه‌های معاملات املاک در سطح استان تهران صورت گرفته ، مشخص شده است که خرید و فروش امتیاز واحدهای مسکونی حمایتی در برخی بنگاه‌های مشاوران املاک متاسفانه در حال انجام است.
وی افزود: این کار غیرقانونی بوده و تذکرات لازم به برخی متخلفان داده شده است و هشدار نیز داده ایم که در صورت انجام چنین معاملاتی ، دعواهای احتمالی آتی قابل پیگیری نخواهد بود.

جنتی در پایان از مردم خواست تا به این موضوع توجه داشته باشند تا دچار خسارت های احتمالی نشوند، سوداگران مسکن با عدم توجه به این قانون، شروع به فروش امتیازها به قیمت پایین‌تر کرده‌اند و مردم ناآگاه نیز اقدام به خرید این امتیازها می‌کنند و متاسفانه دچار ضررهای جبران‌ناپذیری می‌شوند، فلذا از مردم می خواهیم که از خرید امتیازهای مسکن‌ حمایتی اکیدا اجتناب کنند.

نظر شما