شناسهٔ خبر: 68011970 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با سلام- عکس تغییر یابد

 روند افزایش دما در اصفهان تا پایان هفته ادامه دارد

اصفهان- ایرنا- رییس مرکز پیش‌بینی و مُخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، پیش بینی می‌شود روند افزایش دمای هوا در استان تا اواخر هفته جاری بصورت تدریجی ادامه داشته باشد.

صاحب‌خبر -

لیلا امینی روز شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: دمای هوای بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده یک تا ۲ درجه افزایش خواهد داشت.

وی ادامه داد: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از استقرار پر ارتفاع گرم در بیشتر مناطق کشور است که طبق با آن در هفته جاری شاهد رخداد موج گرمایی در استان نیز خواهیم بود که در این زمینه هشدار «سطح زرد» هواشناسی صادر شده است.

رییس مرکز پیش‌بینی و مُخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان بصورت صاف، در بعدازظهر گاهی افزایش ابر، وزش باد به نسبت شدید تا شدید و در نیمه شرقی و شمالی و تا حدی مرکز استان گاهی تندباد لحظه‌ای همراه با گرد و خاک، کاهش میدان دید و کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: احتمال رگبار پراکنده و رعد و برق در برخی مناطق مرتفع و مستعد جنوب و جنوب شرق استان نیز وجود دارد.

امینی خاطرنشان کرد: گستره و شدت وزش باد برای روزهای دوشنبه تا چهارشنبه در بیشتر نقاط استان افزایش خواهد داشت.

وی گفت: دمای کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعت شبانه‌روز گذشته به ۴۴ و در خُنکترین ساعات به ۲۷ درجه سانتیگراد رسید.

رییس مرکز پیش‌بینی و مُخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان افزود: خور و بیابانک با ۴۶ و بویینِ میاندشت با ۱۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان در شبانه‌روز گذشته بودند.

وی، برای این کلانشهر در روز یکشنبه(فردا) هوای کمی ابری و غبار رقیق، از بعدازظهر گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید(در نیمه شرقی همراه با گرد و خاک) و برای روز دوشنبه هوای کمی ابری و غبار رقیق، از بعدازظهر گاهی افزایش ابر و وزش باد شدید پیش بینی کرد.

 روند افزایش دما در اصفهان تا پایان هفته ادامه دارد

نظر شما