شناسهٔ خبر: 68011782 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تزریق یکهزار و ۸۰۰ دوز واکسن پنوموکوک به نوزادان خراسان شمالی آغاز شد

تزریق یکهزار و ۸۰۰ دوز واکسن پنوموکوک به نوزادان در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در مرحله اول امروز (شنبه) آغاز شد. تزریق یکهزار و ۸۰۰ دوز واکسن پنوموکوک به نوزادان در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در مرحله اول امروز (شنبه) آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاري برنا، با حضور منتخب مردم استان در مجلس شورای اسلامی، معاونان بهداشت و توسعه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، فرماندار بجنورد و جمعی از مدیران و مسئولان دانشگاه، تزریق واکسیناسیون پنوموکوک در خراسان شمالی همزمان با ۷ استان دیگر در کشور آغاز شد.

بر اساس این گزارش، دکتر سید محمد پاکمهر نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، راز و جرگلان، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی در این برنامه، ضمن تقدیر از اقدام ارزشمند دانشگاه علوم پزشکی در راستای تامین سلامت نسل‌های آینده کشور، افزود: ابتلا به عفونت‌های تنفسی به ویژه در کودکان دارای بیماری‌های زمینه‌ای احتمال مرگ و میر را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: انجام واکسیناسیون پنوموکوک منجر به کاهش آمار مرگ و میر‌های ناشی از عفونت‌های تنفسی در کودکان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود سالیانه ۵ میلیون دوز واکسن در کشور مورد استفاده قرار گیرد و این امر توجه به خودکفایی در تهیه این واکسن را ضروری می‌کند.

دکتر محمدرضا اکبری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز گفت: از امروز تزریق واکسن پنوموکوک در استان آغاز و تزریق آن در یک نوبت در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی در مراکز خدمات جامع سلامت و مراکز بهداشتی انجام می‌شود.

وی با اشاره به ارزش اقتصادی بالای این واکسن، افزود: پیش بینی می‌شود در ماه نخست آغاز واکسیناسیون پنوموکوک هزار و ۸۰۰ دوز واکسن به نوزادان در مناطق تحت پوشش دانشگاه تزریق شود.

وی خاطرنشان کرد: از امروز واکسن پنوموکوک به برنامه ایمن‌سازی روتین کودکان در دو ماهگی، چهار ماهگی، و ۱۲ ماهگی اضافه می‌شود و هدف از تزریق این واکسن، پیشگیری از بیماری‌های تنفسی و عفونت‌های ریوی پنوموکوکی در کودکان است.

معاون بهداشت دانشپاه علوم پزشکی خراسان شمالی عفونت ناشی از پنوموکوک را یکی از شایع‌ترین عفونت‌های دستگاه تنفسی دانست که سبب ارجاع کودکان به مراکز درمانی می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما