شناسهٔ خبر: 68011675 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

در دیدار دو مدیر فرهنگی استان گلستان؛

اجرای برنامه های فرهنگی هنری ویژه اربعین حسینی محور دیدار و گفت و گو قرار گرفت

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، صبح امروز الهام متین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به دیدار حجت الاسلام گرزین مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان رفت و طرفین درباره اجرای برنامه های فرهنگی هنری ویژه اربعین حسینی به گفت و گو و تبادل نظر نشستند.

در این دیدار الهام متین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: یکی از موضوعاتی که به جد به دنبال آن هستیم برنامه‌های فرهنگی اربعین حسینی است.

وی افزود: جنبه‌های فرهنگی اربعین و تبیین واقعه عاشورا بیش از جنبه های مادی باید مورد توجه قرار گیرد و لذا برنامه ریزی برای این بخش از برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

متنی ادامه داد: در سفر اربعین امسال به دنبال اجرای طرح دهه فرهنگی اربعین هستیم که با کمک و همراهی دیگر دستگاه های فرهنگی و اجرایی قابلیت اجرا خواهد داشت.

وی افزود: برگزاری جشنواره فرهنگی هنری و رسانه‌ای اربعین از برنامه های پیش بینی شده در این ایام است. برای این منظور در فاز نخست با شناسایی هنرمندانی که قصد عزیمت به کربلای معلی دارند نسبت به برنامه ریزی اجرای فعالیت های فرهنگی هنری در موکب های استان در مسیر پیاده روی اربعین اقدام شود.

متین ادامه داد: در موضوع دلدادگان اربعین هم با حضور موثر اصحاب فرهنگ ، هنر و رسانه و قرآن در مواکب پیش بینی شده، قصد داریم ویژه برنامه هایی برای علاقمندان اجرا شود.

سپس حجت الاسلام گرزین با اشاره به اینکه هرچه هم افزایی دستگاه های فرهنگی بیشتر باشد تاثیر میدانی بیشتری دارد،گفت: فعالیت های فرهنگی باید دارای خروجی ملموس برای جامعه و در مسیر فرمایشات مقام معظم رهبری باشد.

وی افزود: حرکت جمعی دستگاه های فرهنگی در حال حاضر ضرورت بیشتری دارد و تحولات موجود در حوزه های مختلف ضرورت پیوستگی مجموعه های مختلف را بیش از پیش میکند.

گرزین ادامه داد: تجارب گذشته در حوزه مدیریت فرهنگی باید مورد توجه باشد و ارتباطات و نشست های جبهه انقلاب در قالب کارگروه‌های تخصصی و هیأت های اندیشه ورز تداوم داشته باشد.

وی افزود: لذا در هر شرایطی باید اقدامات مشترک فرهنگی توسط دستگاه های متولی حوزه فرهنگ بصورت جامع تر و موثرتر برنامه ریزی و اجرا شود.

گرزین با اشاره به اینکه بستر همکاری های مشترک در دو دستگاه اجرایی بیش از پیش هست و آمادگی لازم برای آن نیز وجود دارد، گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و سیاست های کلی نظام، آمادگی همکاری با ارشاد اسلامی را داریم.

نظر شما