شناسهٔ خبر: 68011673 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

پروژه مهر مهترین پروژه فرهنگی و اجتماعی کشور است

وزیر آموزش و پرورش گفت: پروژه مهر مهمترین پروژه فرهنگی و اجتماعی کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش گفت: پروژه مهر مهترین پروژه فرهنگی و اجتماعی کشور است. سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در این دوره مورد توجه قرار گرفت نقشه راه سند به تصویب رسید و مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پس از ۲ سال مطالعه ابلاغ شد.

وی افزود: مدارس دولتی به طور ویژه مورد توجه قرار گرفت؛ آیین نامه تقویت مهارت آموزی و اوان کودکی به تصویب رسید. قانون مدارس غیردولتی اصلاح و ابلاغ شد. چارچوب شایستگی‌های پایه برای تألیف کتب درسی تدوین شد. در نوسازی مدارس کاری کم سابقه انجام شد و حدود ۳۳ هزار کلاس درس ساخته شد و ۴ میلیون متر مربع به زیربنای آموزشی اضافه شده ۸ هزار کلاس درس در دست ساخت داریم.

صحرایی ادامه داد: طرح نماد برای پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی اجرا شد حدود ۱۰۵ هزار استخدام جدید در یک سال گذشته داشتیم باشگاه دانش‌پژوهان جوان و المپیادها احیا شدند. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیش از هر زمان دیگری درخشید و به آموزش و پرورش نزدیک شد. سازمان آموزش و پرورش استثنائی در این دوره جان گرفت و استخدام‌های آن در این دوره قابل توجه است در برنامه هفتم توسعه ۳۸ حکم به آموزش و پرورش داده شد و کمیته اقدام برای آن تشکیل دادیم. در برنامه هفتم توسعه اختیارات مدرسه بیشتر شده است.

نظر شما