شناسهٔ خبر: 68011452 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

اتریش دومین کشور شد/ معرفی «حمام شیطان» به اسکار بین‌المللی

اتریش فیلم ترسناک «حمام شیطان» را که برنده جایزه برلیناله شده است، به عنوان نماینده خود به اسکار بین‌المللی ۲۰۲۵ معرفی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین،«حمام شیطان» یک فیلم مهیج روان‌شناختی که در جشنواره فیلم برلین حضور داشت، نماینده اتریش در بخش رقابتی بین‌المللی فیلم بلند ۲۰۲۵ شد. این فیلم خرس نقره‌ای بهترین فیلمبرداری را برای مارتین گشلاخت از برلیناله دریافت کرد.

مهر نوشت:«حمام شیطان» به کارگردانی ورونیکا فرانتس و سورین فیالا است. این دو فیلمساز اتریشی سازنده «شب بخیر مامان» هم بودند که در ونیز نمایش داده شد و نماینده اتریش در اسکار هم بود. از این فیلم یک اقتباس انگلیسی زبان به همین نام با بازی نائومی واتس توسط آمازون ساخته شد.

داستان «حمام شیطان» در سال ۱۷۵۰ در روستایی در اتریش رخ می‌دهد و در آن آنیا پلاسگ نقش آگنس، زن جوان متاهلی بازی می‌کند که در دنیای شوهرش که محدود به کارهای روزمره است، احساس ظلم می‌کند. این زن متدین و بسیار حساس، قبل از اینکه مرتکب یک عمل خشونت‌آمیز شود که آن را تنها راه رهایی از زندان درونی خود می‌بیند، در افسردگی عمیقی فرو می‌رود.

 

این فیلم بر اساس شواهد تاریخی و الهام گرفته شده از داستان‌های واقعی زنانی است که برای فرار از خودکشی، با ارتکاب قتل به پایان راه زندگی خود می‌رسند.

پیش از اتریش، ایرلند به عنوان اولین کشور شرکت کننده در اسکار بین‌المللی ۲۰۲۵، فیلم «نی‌کپ» را به آکادمی معرفی کرد.

۲۲۰۵۷

نظر شما