شناسهٔ خبر: 68011399 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برزگر: خیلی از ورزشکاران ما فقط در المپیک شرکت می‌کنند/ مدیریت درست لازمه موفقیت است

وحید رجبی

پیشکسوت شاخص کشتی ایران با بیان اینکه خیلی از ورزشکاران ایران تنها به شرکت‌کننده در المپیک‌ها تبدیل شده‌اند، گفت: برای کسب موفقیت در ورزش باید مدیریت و برنامه‌ریزی داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

منصور برزگر در گفتگو با ایسنا، درباره افزایش انتظارها از کشتی در پی ناکامی بسیاری از ورزشکاران ایران در کسب مدال المپیک و اینکه این انتظار می‌تواند باعث فشار روی کشتی‌گیران شود، اظهار کرد: به هر حال در همه ادوار المپیک، کشتی بار ورزش ایران را به دوش کشیده و مردم همیشه از کشتی انتظار مدال‌آوری داشته‌اند. مردم به غیر از کشتی و وزنه‌برداری و کمی هم تکواندو از سایر رشته‌ها انتظار زیادی نداشته‌اند؛ چرا که این رشته‌ها نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند. بچه‌ها نباید کاری به این موضوعات داشته باشند و تنها باید کشتی خودشان را بگیرند. البته امسال با نبودن روس‌ها شرایط برای ما خیلی بهتر شده و می‌توانیم نتایج خوبی را بگیریم.

پیشکسوت شاخص کشتی ایران و دارنده مدال‌های نقره المپیک و یک طلا و دو نقره جهان ادامه داد: در المپیک ۱۹۷۶ مونترال، ۸۴ ورزشکار از ایران حاضر شدند اما فقط من همراه محمد نصیری صاحب مدال‌های نقره و برنز شدیم. اینطور نیست که در المپیک خیلی راحت به یک ورزشکار مدال بدهند.

او در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اختصاص بودجه‌های میلیاردی به بسیاری از رشته‌ها، کماکان کشتی باید بار مدال‌آوری ورزش ایران در المپیک‌ها را به دوش بکشد، گفت: خیلی از ورزشکاران ما با وجود هزینه‌های زیاد در المپیک‌ها فقط تبدیل به شرکت‌کننده شده‌اند. برای کسب موفقیت در ورزش ابتدا باید مدیریت و برنامه‌ریزی درست و اصولی داشت و پس از آن هم بودجه و امکانات کافی باید بر اساس ضریب موفقیت هر رشته به فدراسیون‌ها تعلق بگیرد و نظارت شود که منابع مالی به‌درستی در هر رشته هزینه شود. ما چه امکاناتی داریم که توقع داریم در رویداد بزرگی مثل المپیک صاحب مدال‌ در رشته‌های مختلف شویم؟

برزگر خاطرنشان کرد: در گذشته تمامی مجموعه‌های ورزشی ارگان‌های دولتی برای استفاده مردم رایگان بود اما سال‌هاست این اماکن اجاره داده شده‌اند و مردم باید برای استفاده از آنها پول بدهند. کشتی‌گیری که مستعد است و می‌تواند با کمی توجه استعداد درخشان ورزش ایران شود به دلیل مشکلات مالی نمی‌تواند از این باشگاه‌ها استفاده کند و همین موضوع آغاز وضعیت کنونی ورزش ایران است. در گذشته وزارت ورزش به باشگاه‌ها و هیات‌های ورزشی کمک می‌کرد اما الان شاهد این روند نیستیم.

سرمربی پرافتخار کشتی ایران با اشاره به اهمیت مدیریت در ورزش ایران گفت: در زمان مرحوم یزدانی‌خرم در فدراسیون والیبال این رشته توانست خودش را مطرح کند اما وقتی ایشان رفت به‌مرور نزول والیبال ایران شروع شد تا اینکه امروز می‌بینیم جایگاهی در جهان ندارد. متاسفانه بر خلاف کشورهای دیگر به ورزش نگاه تجاری و درآمدزایی داریم.

او در پایان گفت: امیدوارم کشتی‌گیران ما در المپیک نتایج خوبی را کسب کنند و با مدال‌آوری باعث خوشحالی مردم شوند و آبروی کشتی حفظ شود.

انتهای پیام

نظر شما