شناسهٔ خبر: 68011291 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

ترانزیت ۳۰۹ هزار تن کالا از پایانه مرزی ماهیرود

صاحب‌خبر -

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای خراسان جنوبی گفت: بیش از ۳۰۹ هزار تن کالا از طریق پایانه مرزی ماهیرود ترانزیت شده است.

ترانزیت ۳۰۹ هزار تن کالا از پایانه مرزی ماهیرود
تین نیوز

بیرجند| معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای خراسان جنوبی از ترانزیت بیش از ۳۰۹ هزار تن کالا از طریق پایانه مرزی ماهیرود از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش تین نیوز، علی اکبر مزیدی در گفتگو با رسانه ها اظهار داشت: از ابتدای سال جاری ۳۰۹ هزار و ۲۶۲ تن کالا از طریق مرز ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

وی بیان داشت: ترانزیت کالا انجام شده در این مدت نشان‌دهنده افزایش یک هزار و ۱۷۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.
مزیدی تصریح کرد: برای جابجایی این حجم از کالا، ۱۲ هزار و ۶۳۷ سفر توسط کامیون‌ های ترانزیت انجام شده است.

وی عمده کالا‌های ترانزیتی از این مرز را شامل آرد، دارو‌های گیاهی، لوازم یدکی و شکر دانست و گفت: این کالاها از مبادی کشور‌های آذربایجان، اندونزی، امارات و هند به کشور وارد و از طریق مرز ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای خراسان جنوبی گفت: طی این مدت ۱۸۰ هزار و ۱۰۵ تن کالا نیز از طریق مرز ماهیرود به افغانستان صادر شده است.

مزیدی افزود: این میزان صادرات شامل هیدروکربن و سیمان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۳ درصد افزایش داشته است.
وی تصریح کرد: پایانه مرزی ماهیرود به عنوان یکی از مهمترین مرز‌های زمینی بین ایران و افغانستان، نقش کلیدی در توسعه تجارت و ارتباطات اقتصادی بین دو کشور دارد.
وی ضمن اشاره به تلاش‌ های انجام شده برای توسعه زیرساخت‌ های این مرز بیان داشت: افزایش ظرفیت و تسهیل فرآیند‌های ترانزیتی در این مرز، نقش مهمی در جذب ترانزیت و ارتقای جایگاه آن در منطقه ایفا کرده است.

مزیدی یادآور شد: در  چهار ماهه ابتدایی امسال نیز، ۱۸ هزار و ۹۳ خودرو وارد و ۱۷ هزار و ۶۲۱ خودرو از این مرز خارج شده‌ اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما