شناسهٔ خبر: 68011161 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دبیر طرح دیوان‌یار در کرمانشاه:

 مردم به یاری پروژه‌های نیمه کاره کرمانشاه می‌آیند/ شناسایی ۲۸ معضل و پروژه نیمه‌کاره اولویت‌دار

محبوبه علی آقایی

دبیر طرح دیوان یار در کرمانشاه هدف این طرح را جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال و پیگیری رفع معضلات و تکمیل پروژه‌های نیمه کاره اولویت دار استان عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

امیرمحمد مرادی در گفت و گو با خبرنگاران ایسنا و فارس، با اشاره به شروع بیش از شش ماهه طرح دیوان یار گفت: این طرح ملی بوده و در ۳۰ استان کشور از جمله کرمانشاه اجرایی شده است.

وی اظهار کرد: در این طرح که همان مجمع ناظرین مردمی دیوان محاسبات است، اعضا وظایف عمومی دیوان محاسبات از جمله بررسی بودجه، انحرافات بودجه و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال را برعهده دارند.

وی افزود: علاوه بر اینها بررسی و پیگیری نظام مسائل استان به تفکیک شهرستانها و حتی روستاها و نیز پیگیری پروژه‌های نیمه کاره و کمک به محرومیت زدایی استان از دیگر وظایف این مجمع و اعضای آن در هر استان خواهد بود.

مرادی خاطرنشان کرد: این مجمع هرجا و در هر نهادی که حتی هزار تومان از اعتبارات دولتی دریافت کند، ورود کرده و بر نحوه هزینه کرد بیت المال نظارت می کند.

مرادی گفت: این مجمع متشکل از جوانان و افراد دغدغه مند و انقلابی است که در راستای منویات مقام معظم رهبری در ارتباط با مطالبه گر بودن مردم و جوانان تشکیل شده است.

به گفته مرادی، در حال حاضر ۹۴ نفر عضو مجمع ناظرین مردمی دیوان محاسبات در استان کرمانشاه هستند.

وی با اشاره به راه اندازی تیم مجمع در شهرستانهای مختلف استان گفت: طبق وظایف محوله مقرر شده در هر شهرستان دو معضل یا پروژه نیمه کاره اولویت دار شناسایی و پیگیری شود که چرا تاکنون مشکل آنها رفع نشده است.

وی افزود: بر همین اساس در حال حاضر ۲۸ معضل و یا پروژه مهم و نیمه کاره در سطح ۱۴ شهرستان استان شناسایی شده و پیگیر هستیم که مشخص شود بودجه این پروژه ها در چه جایی صرف شده و یا اگر بودجه دریافت نکرده اند به چه علت بوده تا بتوانیم با همکاری نمایندگان استان اعتبارات لازم را برای آنها دریافت کنیم. بطور مثال در شهرستان کرمانشاه دو پروژه مهمی که احصا شده، بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی و دیگری دهکده المپیک است.

وی افزود: بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی از مصوبات دور دوم سفرهای هیات دولت وقت به استان در سال ۱۳۸۷ بوده و قرار بود این پروژه جایگزین دو بیمارستان قدیمی معتضدی و امام خمینی(ره) شود. این پروژه سال ۱۳۹۵ جهت شروع عملیات اجرایی به پیمانکار تحویل شده، اما متاسفانه علی رغم گذشت این همه سال به پیشرفتی که باید نرسیده است.

مرادی گفت: با توجه به اهمیت احداث این پروژه و پیشرفت نامناسب، پیگیر موضوع نحوه تامین منابع مالی پروژه بصورت متمرکز هستیم.

وی افزود: در خصوص پروژه دهکده المپیک نیز دو پروژه مهم استخر قهرمانی و سالن ۶۰۰۰ نفری در این دهکده در حال اجراست که پروژه استخر قهرمانی که از سال ۱۳۸۶ ساخت آن آغاز شده بعد از گذشت ۱۷ سال به ۷۳ درصد پیشرفت رسیده و پروژه سالن ۶۰۰۰ نفری هم که در سال ۱۳۹۱ کار ساخت آن آغاز شده حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: این پروژه‌ها به دلیل اختلاف کارفرما با پیمانکار غیرفعال است که نیاز است پیگیری جدی در جهت رفع این مشکل صورت گیرد.

این مسئول گفت: در سایر شهرستانهای استان هم معضلات و مشکلات احصا شده که در حال پیگیری آن هستیم و تمام تلاش ما این است که این مجمع بتواند گامی در جهت توسعه استان بردارد.

مرادی با بیان اینکه عضویت در مجمع ناظرین مردمی دیوان محاسبات شرایطی دارد، گفت: افرادی که دغدغه مند و علاقمند هستند می‌توانند جهت عضویت به دیوان محاسبات واقع در خیابان بنت الهدی، روبروی دادگستری مراجعه کنند.

وی افزود: همچنین اگر افراد از تخلفاتی در ادارات اطلاع دارند می توانند این تخلفات را به دیوان محاسبات گزارش دهند.

انتهای پیام 

نظر شما