شناسهٔ خبر: 68011019 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

حفظ، حمایت و ترویج شیردهی یک مسئولیت اجتماعی است

ابراهیم شریفی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: حفظ حمایت و ترویج شیردهی یک مسئولیت اجتماعی است، لذا همه باید با هم کار کنیم تا مطمئن شویم که  تمامی مادران  از حمایت اجتماعی فرزند پروری برخوردارند و محیطی که در آن زندگی می کنند دوستدار کودک است.  

صاحب‌خبر -

مریم کوشکی سیزدهم مرداد با اشاره به فرارسیدن هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر در جمع خبرنگاران بیان کرد: هفته اول ماه آگوست مصادف با ۱۰ تا ۱۶ مردادماه، هفته جهانی شیر مادر نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: هر ساله از طرف سازمان جهانی بهداشت شعاری برای این هفته در نظر گرفته می شود و شعار امسال " حمایت همه جانبه ترویج تغذیه با شیر مادر برای همه " تعیین شده است.

معاون بهداشت دانشگاه بیان کرد: این شعار در راستای دستیابی به اهدافی همچون ارتقای آگاهی جامعه در خصوص چالش‌های موجود در حمایت از ترویج تغذیه با شیر مادر، توسعه بستر لازم جهت دسترسی برابر به تغذیه با شیر مادر، جلب همراهی و حمایت افراد و سازمان‌ها جهت افزایش همکاری و حمایت آنان از تغذیه با شیر مادر و جلب حمایت و همکاری‌های مرتبط با تغذیه با شیر مادر با تمرکز بر گروه‌های آسیب پذیر و حمایت آنان از تغذیه با شیر مادر، مطرح شده است.

کوشکی با تاکید بر اینکه تغذیه با شیر مادر فقط مسئولیت مختص به مادران نیست، خاطرنشان کرد: حفظ، حمایت و ترویج شیردهی یک مسئولیت اجتماعی است و همه باید با هم کار کنیم تا مطمئن شویم که  تمامی مادران  از حمایت اجتماعی فرزند پروری برخوردارند و محیطی که در آن زندگی می کنند دوستدار کودک است.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای اجرای فعالیت‌های هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر روزشمار این هفته را چهارشنبه ۱۰ مرداد، "نقش سیاستگذاران در بهبود وضعیت شیردهی"، پنجشنبه ۱۱ مرداد، "نقش پدران در شیردهی موفق مادر"، جمعه ۱۲ مرداد "نقش روحانیون و گروه‌های مذهبی در حمایت از تغذیه با شیر مادر"، شنبه ۱۳ مرداد "نقش قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حمایت از مادر و شیرخوار"، یکشنبه ۱۴ مرداد "نقش رسانه‌ها و فضاهای مجازی در آگاهی و مهارت مادران و خانواده ها"، دوشنبه ۱۵ مرداد "نقش گروه‌های مردمی در ترویج تغذیه با شیر مادر"، سه شنبه ۱۶ مرداد "نقش مدیران و کارفرمایان در حمایت از ترویج تغذیه با شیر مادر"، بیان کرد.

معاون بهداشت دانشگاه درخصوص برنامه‌های معاونت بهداشت در هفته جهانی تغذیه با شیر مادر گفت: هماهنگی لازم با ادارات مرتبط، برگزاری کارگاه و جلسات آموزشی برای مدیران و کارکنان بهداشتی، مادران و خانواده‌های آنان، هماهنگی با صدا و سیما به منظور پخش یا زیرنویس پیام‌های مشوق شیردهی در هفته مذکور از جمله برنامه‌های این هفته هستند.

کوشکی تاکید مجدد بر لزوم رعایت الزامات اجرای کد بین المللی جانشین شونده‌های شیر مادر، از جمله منع نمایش دادن شیر مصنوعی در برنامه‌های تلویزیونی و پوشش خبری رویدادهای مرتبط، را از جمله فعالیت‌های دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در هفته جهانی شیر مادر، برشمرد و تصریح کرد: استفاده از فرصت‌های موجود در دانشگاه‌ با هماهنگی سازمان‌ها و ادارات، به منظور آگاه کردن خانواده و افراد مرتبط در خصوص تغذیه با شیر مادر باید در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام

نظر شما