شناسهٔ خبر: 68010403 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رودخانه‌های خرم رود و کرگانه خرم آباد لایروبی شدند

خرم آباد - ایرنا - شهردار خرم آباد گفت: رودخانه های "خرم رود" و "کرگانه" در راستای کمک به ثبت جهانی دره خرم آباد، از زباله پاکسازی و لایروبی شدند.

صاحب‌خبر -

داریوش بارانی بیرانوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اقدام با همکاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، برخی اعضای شورای اسلامی شهر، معاونان شهرداری، مدیران مناطق و سازمان ها با حضور ۳۰۰ نفر از پاکبانان شهرداری های سه گانه انجام شد.

وی هدف از انجام این اقدام دسته جمعی را ترغیب همه شهروندان به انجام مسوولیت های فردی در آستانه ثبت جهانی شهر خرم آباد و همچنین ارتقای روحیه کاری کارگران زحمت کش خدمات شهری در فصل گرما عنوان کرد و افزود: در این اقدام کل رودخانه خرم رود(گلال) از پل جهادگران تا پل سید حسن نصرالله در منطقه خضر از زباله پاکسازی شد.

بارانی بیرانوند ادامه داد: همچنین رودخانه کرگانه از زیر پل پیوستی تا پل مازیار با استفاده از ۱۰۰ نفر پاکبان به شیوه دستی پاکسازی شد و ماشین آلات سنگین نیز عملیات لایروبی آن را در دستور کار دارند.

وی عنوان کرد: در عملیات پاکسازی و لایروبی این رودخانه های شهری پنج دستگاه کمپرسی و ۲ دستگاه لودر بکارگیری شده است.

شهردار خرم آباد یکی از مهمترین مشکلات این رودخانه ها را عدم همکاری شهروندان در پاکیزه نگهداشتن آن ها عنوان کرد و افزود: این رودخانه ها همواره با تلاش پاکبانان شهرداری پاکسازی اما به دلیل عدم مراعات شهروندان و ریختن زباله، مجددا آلوده می شوند که جلوگیری از این مشکل نیازمند فرهنگ سازی لازم از سوی رسانه ها است.

رودخانه های خرم رود و کرگانه در مجموع به طول ۱۵ کیلومتر درون شهر خرم آباد در جریان هستند که بالا آمدن آب آن ها در فصول بارندگی خسارات جبران ناپذیری را به شهروندان ساکن در حاشیه این رودها وارد می کند و لایروبی آنها قبل از فصل بارندگی از مهمترین اقدامات مدیریت شهری است.

پرونده ثبت جهانی دره خرم آباد سال گذشته تکمیل و به یونسکو ارسال شده است و در حال حاضر رفع موانع موجود تا قبل از حضور ارزیاب یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد) در حال انجام می باشد.

رودخانه‌های خرم رود و کرگانه خرم آباد لایروبی شدند

نظر شما