شناسهٔ خبر: 68010392 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

برگزاری پویش در مدار حبیب در فارس

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس از برگزاری «پویش در مدار حبیب» خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، عباس توانا در جلسه قرارگاه دانشجویی اربعین استان فارس و رونمایی از پوستر  پویش «در مدار حبیب» در شیراز گفت: پویش در مدار حبیب با هدف ترویج و فراگیر شدن نهضت خدمت‌رسانی در اربعین در پرتوی محبت اهل بیت(ع)، ارائه خدمت اجتماعی، مادی و معنوی به زائران اربعین و فرهنگ‌سازی عمومی آن و همچنین استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی در رفع مشکلات و خدمت‌رسانی به زائران اربعین اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در «پویش در مدارحبیب» شرکت‌کنندگان و دانشجویان در قالب موکب‌های سیار، به صورت گروهی یا انفرادی در مسیر پیاده روی اربعین، در حیطه‌ تخصص و توانمندی خود مشغول به خدمت‌رسانی می‌شوند، افزود: 360 تیم دانشجویی از استان فارس در کنار بهره‌گیری از فضای پیاده‌روی اربعین و زیارت نسبت به ارائه خدمت به سایر زائران و تبادل فرهنگ خدمت‌رسانی در عرصه‌های فرهنگی، پزشکی، طب سنتی و... اقدام می‌کنند.

توانا با تصریح اینکه پویش در مدار حبیب فعالیت خود را از ابتدای محرم آغاز کرده و ثبت نام کنندگان در آن از 20 روز قبل از اربعین حسینی فعالیت خود را آغاز می‌کنند، اضافه کرد: ترویج فرهنگ خدمت رسانی در بستر اربعین با اجرای پویش در مدار حبیب و ارائه خدمت توسط هر یک از زائران در مسیر زیارت با در اختیار داشتن کوله‌های خدمت انجام می‌شود و در طی سال‌های گذشته به لحاظ کمی  و کیفی گسترش یافته است.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که بیش از 2 هزار نفر از استان فارس توسط بسیج دانشجویی دانشگاه‌های این استان در پویش در مدار حبیب شرکت کنند.

انتهای پیام/424

نظر شما