شناسهٔ خبر: 68010257 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

کمیته امداد استان گلستان:

ایجاد بزرگترین مزرعه توتستان کشور در استان گلستان

عیسی بابایی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گلستان ازایجاد بزرگترین مزرعه توتستان کشور دراستان گلستان خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جوان آنلاین :  عیسی بابائی مدیرکل کمیته امداداستان گلستان ،به همراه معاونین اشتغال و حمایت این نهاد با  سید نجیب حسینی،نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی دیدار و ضمن ارائه گزارش کاملی از عملکرد این نهاد در حوزه های مختلف اعم از اشتغال، مسکن، حمایتی و امور فرهنگی، و اشاره به تعداد جامعه هدف این نهاد در حوزه استحفاظی شرق استان و ظرفیت های متعدد منابع انسانی و محیطی در این بخش ، آمادگی این نهاد را در راستای هم افزایی و تعامل در بخش های مختلف برای خدمت مطلوب به مردم منطقه، بویژه اقشار نیازمندو آسیب پذیر و جامعه هدف اعلام نمود.

بابائی،با اشاره به طرحهای خوب اشتغال کمیته امداد مانند نیروگاههای خورشیدی ، گلخانه، دامپروری، نوغانداری و ... وکسب رتبه کشوری در این بخش ها ، افزود: باتوجه به ظرفیت های مسکن و زمین های بلا استفاده در روستاهای شرق استان، این نهاد آمادگی کامل دارد،تا با تعامل و همکاری فی مابین، نسبت به اجرای طرح پنل خورشیدی در منازل و حتی بصورت مزرعه خورشیدی برای دهک‌های ۱ تا ۵ را اجرا نماید.

بابائی با اشاره به ایجاد بزرگترین مزرعه توتستان کشور در استان گلستان،تصریح کرد: طرح نوغانداری یکی از طرحهایی است که در شرق استان از رونق خوبی برخوردار بوده ونیاز است با هدایتگری ، و مشاوره در قالب راهبران شغلی کمیته امداد، بصورت هدفمند نسبت به تشکیل زنجیره تولید در این بخش اقدامات خوبی را به سرانجام رساند.

 بابائی، با اشاره به مهارت افزایی بعنوان یکی از سیاست های اصلی حوزه اشتغال ،افزود: این نهاد برای ایجاد مشاغل پایدار و کسب درآمد با فراهم نمودن فرصت مهارت آموزی، بدنبال آموزش های منجر به اشتغال می باد. مدیرکل کمیته امداد با اشاره به پیشرو بودن این استان در بخش مسکن،افزود: خوشبختانه با همکاری دولت و دستگاههای متولی طی چندسال اخیر بیش از ۴ هزار واحد مسکونی برای نیازمندان و جامعه هدف احداث شد و انشالله تا پایان سالجاری، مددجوی فاقد مسکن روستایی نداشته باشیم، البته در شهرها، بدلیل گران بودن زمین و گاها نبود زمین و عدم بسته های تشویقی در این بخش،نیاز به کار بیشتر و همراهی سایر دستگاهها، محسوس و ضروری بنظر میرسد.

وی با اشاره به فعالیت های صندوق امداد ولایت برای جامعه نیازمندان،گفت: هم افزایی و سپرده گذاری در این بخش باعث کاهش صف در انتظار خدمت وام‌های قرض الحسنه می شود.  در ادامه، سید نجیب حسینی، نماینده مردم شریف مراوه تپه،کلاله،گالیکش و مینودشت، وجود کمیته امداد را بعنوان یکی از برکات مهم این نظام دانست و افزود: بحمدالله خدمات ارزنده این نهاد در طول سالیانی که از تاسیس آن می گذرد،بر کسی پوشیده نیست، و کارنامه درخشان کمیته امداد در راستای دستگیری از نیازمندان و عیال الله و رفع نیازهای واقعی این قشراز جامعه، همواره زبانزد میباشد.

نماینده محترم مردم مراوه تپه،کلاله،گالیکش ومینودشت، ضمن تشکر از فعالیت های این نهاد در راستای رفع محرومیت در کشور، برای حل مشکلات اجرایی این نهاد، در راستای خدمت رسانی به مردم ،آمادگی خود را اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد تا با پیگیری های کشوری نسبت به حل این مشکلات با همکاری سایر نمایندگان محترم در استان هرچه سریعتر اقدام شود.

نظر شما