شناسهٔ خبر: 68009930 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

تعجب چینی‌ها از فناوری ساخت مسکن در ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پس از ارتباطاتی که با شرکت‌های ساخت و ساز چینی برقرار شد، طی سفری که آنها به ایران و شهرهای جدید، به خصوص پردیس داشتند نسبت به پیشرفت تکنولوژی‌ ساخت ایران متعجب شده بودند.

صاحب‌خبر -

سعید غفوری در نشست تخصصی کنسرسیوم های فناور و دانش بنیان صنعتی‌سازی مسکن اظهار کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری در بهره‌مندی از اقتصاد دانش بنیان در ساختمان اقداماتی انجام شد.

وی افزود: طبق قانون سهم ۱۵ درصدی در راستای ساخت مسکن در قالب نهضت ملی و ساخت مشارکتی داریم اما انچه که مهم است باید ساختار ما از بروکراسی به شبکه‌ای تغییر یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اگر بناست قراردادی در حوزه ساخت مسکن بسته شود ابتدا باید زمینه حضور شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شود؛ زیرا ما در صنعت ساختمان انتظار کمتر شدن زمان ساخت، کیفیت بالاتر و مقام‌سازی را داریم. بنابراین حضور دانش‌بنیان‌ها در صنعتی‌سازی الزامی است.

غفوری با اشاره به همکاری ایران با چین در زمینه مسکن و ساختمان گفت:  پس از ارتباطاتی که با شرکت‌های ساخت و ساز چینی برقرار شد، طی سفری که آنها به ایران و شهرهای جدید، بخصوص پردیس داشتند نسبت به تکنولوژی‌ ساخت ایران متعجب شده بودند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد: در شهر جدید پرند در حال استفاده از مصالح ساختمانی دانش‌بنیان تولید شده توسط شرکتهای دانش‌بنیان داخلی هستیم.

وی بیان کرد: از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرهای جدید باید بهره‌مند شویم تا در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم.

نظر شما