شناسهٔ خبر: 68009767 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مردم خلخال:

نماینده مجلس: زمان‌بندی اجرای واحدهای نهضت ملی مسکن باید روشن و شفاف باشد

اردبیل _ ایرنا - نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: زمانبندی پروژه‌ها و چگونگی دریافت آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن باید به روشن و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه باشد.

صاحب‌خبر -

وحید کنعانی روز شنبه در حاشیه برگزاری کارگروه مسکن خلخال در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر لزوم شفافیت در ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن اظهار کرد: با توجه وضعیت دریافت حقوق ماهانه بسیار پایین اغلب اقشار مختلف جامعه، دستیابی به مسکن برای مردم کشور به ویژه جوانان و خانواده‌های تازه تشکیل شده تبدیل به یک آرزوی دست نیافتنی شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر اضافه کرد: هدف‌گذاری نهضت ملی مسکن در کشور دستیابی اقشار کم‌درآمد جامعه به مسکن ارزان‌قیمت است و این در حالی است که پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال در هر مرحله برای کسانی که حقوق ماهانه آنها کمتر از ۱۰۰ میلیون ریال است، بسیار دشوار است.

وی با اشاره به انتقادات از نحوه احداث و چگونگی تحویل واحدهای مسکونی به متقاضیان نهضت ملی مسکن افزود: مجریان این طرح از جمله بنیاد مسکن برنامه مشخصی برای آغاز پایان و تکمیل و تحویل پروژه ندارند و در این شرایط طولانی شدن زمان اجرای پروژه موجب افزایش هزینه‌ها و وارد شدن خسارات مالی به متقاضیان شده است.

کنعانی در ادامه خواستار پاسخ صریح و آشکار مجریان و سازندگان احداث پروژه‌های نهضت ملی مسکن به مردم و همچنین پرهیز دستگاه‌های اجرایی از تقابل در این خصوص‌ برای رفاه حال مردم و تسهیل در کار احداث مسکن برای اقشار کم‌درآمد جامعه شد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به سیاست اخیر بنیاد مسکن در پرهیز از ادامه مجموعه‌سازی نهضت ملی مسکن و ادامه کار به صورت واگذاری زمین به گروه ساخت افزود: این رویه با وضعیت اقتصادی مردم مغایرت داشته و ادامه کار مجموعه‌سازی نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن در شرایط فعلی بهترین راهکار برای دسترسی افراد کم‌درآمد جامعه به مسکن ارزان قیمت است.

نظر شما