شناسهٔ خبر: 68009529 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رضایی: صهیونیست‌ها منتظر پاسخ سخت، کوبنده و پشیمان‌کننده ایران باشند

منیرسادات سیدرضا

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ترور اسماعیل هنیه جنایتی خلاف حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد است، گفت: صهیونیست‌ها منتظر پاسخ سخت، کوبنده و پیشمان‌کننده جمهوری اسلامی ایران باشند؛ علاوه بر صهیونیست‌ها، بانیان آنها یعنی آمریکایی‌ها هم باید نسبت به این جنایت زشت پاسخ دهند.

صاحب‌خبر -

ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با ایسنا با تسلیت شهادت اسماعیل هنیه به ملت فلسطین و غزه و امت اسلامی گفت: اسماعیل هنیه مرد بزرگی بود که به آرزوی خودش یعنی شهادت رسید. او بارها گفته بود که عاشق و منتظر شهادت است و همه وجود و داشته‌هایش را برای آزادی قدس و فلسطین گذاشته بود کما اینکه ده‌ها تن از خانواده‌اش در مسیر آزادی قدس به شهادت رسیدند و خودش نیز به یاران شهیدش پیوست.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه ترور اسماعیل هنیه جنایتی خلاف حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد است، گفت: اسماعیل هنیه به عنوان شخصیت دیپلماتیک مهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران بود و در پایتخت کشورمان ترور شد پس حق ما این است که براساس منشور ملل متحد به این جنایت رژیم صهیونیستی پاسخ دهیم ما از حق خودمان دفاع می‌کنیم.

رضایی یادآور شد: جمهوری اسلامی به دنبال تنش نیست و این صهیونیست‌ها هستند که با جنگ‌افروزی تنش در منطقه را دنبال می‌کنند و همه مذاکرات برای پایان جنگ و ایجاد آتش‌بس را به بن‌بست کشاندند.

وی تاکید کرد: همانطور که رهبر انقلاب تاکید داشتند و رئیس‌جمهور هم بیان کرد، پاسخ جمهوری اسلامی به این جنایت سخت خواهد بود و ما محکم‌تر از قبل از مقاومت دفاع می‌کنیم. پاسخ ما شدیدتر از جنایت صهیونیست‌ها و پشیمان‌کننده و بازدارنده است البته علاوه بر صهیونیست‌ها، بانیان حمایت از آنها یعنی آمریکایی‌ها باید پاسخگوی جنایت زشت خود باشند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی هیچ‌گونه تعارفی در دفاع از تمامیت ارضی و اتباع خود ندارد و استثنایی قائل نیست، گفت: ما همانطور که پاسخ کوبنده به جنایت بزرگ شهادت سردار سلیمانی و حمله به کنسولگری ایران در خاک سوریه و شهادت سردار زاهدی دادیم، به جنایت بزرگ ترور شهید هنیه در تهران هم پاسخ سخت و پشیمان‌کننده خواهیم داد؛ صهیونیست‌ها منتظر پاسخ سخت، کوبنده و پشیمان‌کننده جمهوری اسلامی باشند.

رضایی در پایان و جمع‌بندی تاکید کرد: ما راه شهدای قدس یعنی شهیدان سلیمانی، فخری‌زاده، مغنیه، فتحی شقاقی، تهرانی‌مقدم، زاهدی، احمد یاسین و سایر شهدای آزادی قدس را با عزم و اراده بیشتر و جدی‌تر ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام

نظر شما