شناسهٔ خبر: 68009386 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

به روز رسانی می‌شود...

المپیک ۲۰۲۴| دست رستمیان به مدال تیراندازی نرسید/ تفتیان از حضور در نیمه‌نهایی ۱۰۰ متر بازماند + عکس و فیلم

هشتمین روز از بازی‌های المپیک پاریس با ششمی نماینده تیراندازی کشورمان و حذف تفتیان در دوی‌ ۱۰۰ متر مردان پیگیری شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - هشتمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در حالی امروز (شنبه، ۱۳ مرداد) برگزار می‌شود که ۳ نماینده کشورمان در رشته‌های تیراندازی، دوچرخه‌سواری و دوومیدانی به مصاف حریفان‌شان رفته‌اند.

برنامه رقابت نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

*تیراندازی

هانیه رستمیان - حضور در فینال تپانچه ۲۵ متر بانوان و رقابت با حریفانی از مجارستان، ویتنام، آمریکا، کره جنوبی، هند، چین و فرانسه - ساعت ۱۱ به وقت تهران (ششم شد)

*دوومیدانی

حسن تفتیان - مرحله مقدماتی دوی ۱۰۰ متر - ساعت ۱۳:۲۵ به وقت تهران (به نیمه‌نهایی نرسید)

*دوچرخه‌سواری

علی لبیب - رقابت در دوچرخه‌سواری جاده - ساعت ۱۲:۳۰ به وقت تهران

*رستمیان از کسب مدال بازماند

در پایان فینال تپانچه ۲۵ متر در المپیک پاریس هانیه رستمیان در رده ششم ایستاد.

گفتنی است ۸ تیرانداز از مجارستان، هند، ایران، ویتنام، چین، کره جنوبی، فرانسه و  آمریکا برای کسب مدال در تپانچه ۲۵ متر با هم رقابت کردند.

هانیه رستمیان در پایان  دور مقدماتی و در مجموع دو بخش دقت و سرعت، هانیه رستمیان با ثبت امتیاز ۵۸۸ در رده سوم ایستاد و راهی فینال شده بود. 

صعود رستمیان به فینال تپانچه بانوان در المپیک برای نخستین بار در تاریخ حضور ایران در المپیک رقم خورد. پیش از این ایران در هیچ یک از ادوار المپیک در تپانچه ۱۰ متر و تپانچه ۲۵ متر در بخش بانوان فینالیست نداشته است که رستمیان برای نخستین بار در بخش بانوان به این مهم دست یافت.

 

المپیک ۲۰۲۴| دست رستمیان به مدال تیراندازی نرسید/ تفتیان از حضور در نیمه‌نهایی ۱۰۰ متر بازماند

حسن تفتیان به نیمه‌نهایی دوی ۱۰۰ متر نرسید

حسن تفتیان، دونده ۱۰۰ متر ایران در مرحله مقدماتی رقابت‌های المپیک در گروه (هیت) پنج و در خط یک به مصاف حریفانش رفت و با ثبت رکورد ۱۰ ثانیه و ۱۸ صدم ثانیه در مرحله مقدماتی رقابت‌های ۱۰۰ متر، پنجم شد و نتوانست راهی مرحله نیمه‌نهایی شود.

در این رقابت‌ها از ۹ گروهی که مسابقه دادند، سه نفر اول هر گروه به طور مستقیم به نیمه نهایی راه پیدا می‌کنند. ضمن اینکه در بین سایر نفرات، سه نفری که بتوانند بهترین رکورد را ثبت کنند نیز صعود می‌کنند.

 

المپیک ۲۰۲۴| دست رستمیان به مدال تیراندازی نرسید/ تفتیان از حضور در نیمه‌نهایی ۱۰۰ متر بازماند

حسن تفتیان در این مسابقه با دوندگانی از نیجریه، جزیره کیمن، ایتالیا، غنا، آفریقای جنوبی، برزیل، و سوئد رقابت کرد. دونده سنگاپور در این مسابقه حاضر نشد.

 

<div id="video-display-embed-code_462520" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4786237/462520?width=400&height=300"></script></div>

 

در پایان رقابت ۸ گروه مرحله مقدماتی دو ۱۰۰ متر المپیک پاریس، جایگاه نهایی ورزشکاران در این دور مشخص شد که حسن تفتیان بین ۶۹ دونده در جایگاه سی‌وسوم ایستاد.

ادامه دارد ...

نظر شما