شناسهٔ خبر: 68008960 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گلستان مقصد گردشگری

خولیندره، بهشتی درمیان دره‌ها

مریم شریفی

خلیندره از ییلاقات علی آباد کتول استان گلستان واقع در دهنه محمد آباد است. این روستا به دلیل قرار گرفتن در میان دره، پر از چشمه های زیبا و زلال است و طبیعت منحصر به فردی را داراست.

صاحب‌خبر -

روستای ییلاقی خلیندره یا خولین دره یکی از زیباترین ییلاقات منطقه کتول است، این روستا در دهستان استرآباد و ۳۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان علی آباد کتول قرار دارد.

 روستای خلیندره در استان گلستان و شهرستان علی آباد کتول واقع شده و چشم اندازهای طبیعی بسیاری را ایجاد کرده است. این روستا جزء مناطقی ییلاقی محسوب می‌شود. آب و هوای بسیار مطلوبی را از آن خود کرده است. لازم به ذکر است که این منطقه در فصل پاییز بسیار به مکانی زیبا و خاطره انگیز تبدیل می شود که بسیاری از گردشگران و توریست ها آن را با پاییز های دل انگیزش به یاد می‌آورند.

روستای خلیندره به روستاهایی همچون روستای وسیع سر، روستای چلی، روستای تاویر و روستای رق چشمه بسیار نزدیک است و حتی به راحتی به برخی از آن ها راه دارد. البته ناگفته نماند که این روستا در اطراف کوهستان های مرتفعی واقع شده که همین موضوع سبب شده است تا آب و هوای این منطقه همیشه خوب و مطلوب باشد.

اگر قصد بازدید از این روستا را دارید، به شما پیشنهاد می کنیم تا حتما به روستاها و کوهستان های اطراف آن سر بزنید. یکی از مکان‌های گردشگری و دیدنی که در نزدیکی این روستا قرار دارد و همیشه مورد توجه گردشگران قرار می گیرد، آبشار پونه آرام است که در روستای تاویر در علی آباد کتول قرار دارد.

خولیندره، بهشتی درمیان دره‌ها

خولین دره چشم اندازی زیبا با خانه‌های خشتی

روستای خلیندره از خانه های خشت و گلی که به صورت یک طبقه و دو طبقه ساخته شده اند، پوشیده شده و چشم اندازی زیبا و سنتی حاصل نموده است. اکثریت اهالی این روستا برای گذران معیشت خود محل زندگی شان را از این روستا به شهرستان علی آباد کتول جابجا کرده‌اند و عده کمی هنوز به زندگانی در این روستا مشغول هستند. افرادی که هنوز در این منطقه در حال سکونت هستند، معمولا به دامداری و کشاورزی مشغول اند و اکثر نیازهای خود را از همین طریق رفع می‌کنند.

شما به هنگام سفر به این روستا می توانید به زمین های کشاورزی و خانه های خشت و گلی این افراد مراجعه و از آن ها دیدن کنید. نکته ای که بسیار حائز اهمیت است مهمان نوازی اهالی این روستا محسوب می شود، این افراد از توریست ها و گردشگران به خوبی استقبال می کنند و حتی گاهی آن ها را به درون منزل خود دعوت می نمایند که این موضوع موجب دلگرمی بسیاری از مخاطبان می شود.

آبشار خولین‌دره

این روستا دو آبشار در دل اعماق جنگل های هیرکانی قرار دارد. برای رسیدن به آبشارها نیاز به آمادگی جسمانی متوسط و جنگل نوردی ملایم دارید. همچنین اگر به جنگل‌های هیرکانی این منطقه آشنایی ندارید بهتر است از راهنمای محلی برای رسیدن به آبشار کمک بگیرید.

پس از طی کردن یک ساعت پیاده روی در کنار درختان انجیلی، مازی و افرا، به آبشار اول می‌رسید و با ادامه دادن دو ساعت دیگر در همین مسیر آبشار دوم را مشاهده می‌کنید. پیاده روی و خوردن تمشک جنگلی در مسیر آبشار از لذت بخش ترین تجربه‌های این مسیر سرسبز و دیدنی برای هر گردشگری خواهد بود

خولیندره، بهشتی درمیان دره‌ها

بهترین فصل برای سفر به خولین‌دره

همانطور که گفتیم روستای خلیندره در تمامی فصول سال دارای آب و هوای مطلوبی است،آب و هوای این روستا در فصل تابستان بسیار خنک و مطبوع است، اگر از گرمای تابستان خسته شدیده اید و به دنبال سرمای طبیعی هستید سفر به خولیندره را به شما پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر آن در فصل پاییز چشم انداز طبیعی و زیبایی در این منطقه به وجود می‌آید.

اگر می خواهید به این روستا سفر کنید، به شما پیشنهاد می کنیم فصل تابستان و پاییز را برای مسافرت خود مورد توجه بیش تری قرار دهید و سفری لذت بخش و خوش را برای خود به ارمغان بیاورید.

طبیعت پائیزی خولیندره

خولیندره، بهشتی درمیان دره‌ها

انتهای پیام

نظر شما